Da li ste se ikada zapitali šta najpametniji ljudidrže za sebe na poslu? Evo o čemu nikada ne pričaju i proverite da li se i vi sami pridržavate ovih pravila.
1) Ne pričaju o svom privatnom životu
Izuzetno pametni ljudi na poslu imaju sposobnost da svoj lični život ne dele sa drugima. Iako je normalno da neke aspekte našeg ličnog života delimo sa kolegama, postoji delikatan balans koji treba uspostaviti.
Previše deljenja može dovesti do zamagljenih granica i potencijalnih nesporazuma. Pametni ljudi ovo razumeju. Oni znaju da lične stvari mogu uticati na profesionalan aspekt. Jasna podela između posla i privatnog života ne samo da štiti našu privatnost, već i jača naš profesionalni kredibilitet.
2) Ne otkrivaju sve svoje veštine odmah
Intrigantna navika koju imaju pronicljive osobe je njihova diskrecija kada je reč o otkrivanju veština na poslu. Pametni ljudi razumeju da je kontekst ključan. Oni ne umanjuju svoje sposobnosti, ali se takođe uzdržavaju od preterivanja.
Ponekad otkrivanje svega može dovesti do toga da budete preopterećeni zadacima van vaše primarne uloge. Ovaj pristup se ne odnosi na skrivanje talenata ili slabe performanse. Radi se o strateškom otkriću, o tome da znate kada je pravi momenat da se pokažete.
3) Drže svoje ambicije pod kontrolom
Pametni ljudi često imaju velike snove i ambicije, ali razumeju umetnost strateške komunikacije. Oni znaju da otvoreno razgovaranje o svim njihovim težnjama možda nije uvek najbolja strategija.
Ponekad, otkrivanje previše može dovesti do nepotrebne konkurencije ili čak izazvati nesigurnost među kolegama. Ne radi se o potiskivanju snova. Radi se o pravilnom igranju i razumevanju dinamike.
4) Ne iznose svoje slabosti
Ovde se ne radi o podizanju ograda ili pretvaranju. Radi se o razumevanju razlike između ličnog i profesionalnog prostora. Uzdržavajući se od izlaganja ličnih slabosti na poslu, oni uspevaju da održe dostojanstvenu sliku o sebi i profesionalnost, a takođe se samim tim i štite od zloupotrebe takvih informacija.
5) Balans između privatnog i poslovnog života
Oni razumeju da svako funkcioniše drugačije i da ono što radi za njih možda neće raditi za druge. Štaviše, možda žele da izbegnu stvaranje utiska da imaju puno slobodnog vremena, što bi potencijalno moglo dovesti do dodatnih radnih obaveza.
To ne znači da su sebični ili nespremni da pomognu drugima. Radi se o očuvanju njihovog ličnog prostora i održavanju ravnoteže koja im odgovara. Usvajanjem ovog pristupa, uspevaju da sačuvaju lično vreme i da izbegnu nepotreban pritisak, piše sajt Ideapod.
BONUS VIDEO:
Sensa/A.S.