Mi smo ti koji određujemo svoju sopstvenu vrednost, baš kao što je prodavac taj koji određuje cenu svog proizvoda, ili svojih usluga. Tako, svetski poznati i skupi modni brendovi rade jako dobar posao u tome da njihovi komadi budu percipirani kao da su mnogo veće vrednosti, nego što je sama materijalna vrednost komponenti od kojih su isti napravljeni.
No, mi sebe, neretko, ne "cenimo" dovoljno. Ako mi sebe dovoljno ne cenimo, ne možemo očekivati ni da nas drugi ljudi vrednuju, pa tako svesno ili nesvesno privlačimo ljude, partnere, klijente, i/ili poslodavce u naš život, koji nas neće dovoljno ceniti i tretirati nas sa poštovanjem. Ako sebe ne vrednujemo dovoljno, ne možemo kultivisati ni istinsku ljubav prema sebi, jer nećemo osećati da smo vredni ljubavi, piše Danijela Jokić Vaislay, life coach i autorka knjige "Self Worth".
ODNOSI
Osobe koje imaju nedovoljan osećaj sopstvene vrednosti, neretko bivaju iskorišćavane u vezama, ili završavaju u vezama sa partnerima i prijateljima koji ih ne vrednuju dovoljno, budući da im je teško da postave zdrave granice u odnosima, jer ne veruju da zavređuju da budu tretirani bolje. U toku koučing sesija sa mojim klijentkinjama, kada razgovaramo o tome zašto ne mogu da privuku partnera kakvog žele i šta ih to sabotira u ljubavnim vezama, često otkrijemo limitirajuća uverenja, utemeljena na nedovoljnom osećaju njihove sopstvene vrednosti: "Ja ne bih imala takvom muškarcu dovoljno da ponudim", ili, "Takvog muškarca bi bilo teško ‘zadržati’ kraj sebe."
Tako žene koje imaju mnogo fantastičnih kvaliteta, ali podsvesno ne veruju da zaslužuju bolje, završe u vezi sa nekim ko se prema njima ne ophodi sa poštovanjem i na različite načine unosi nemir, nestabilnost i toksičnost u odnos. Nedovoljan osećaj vlastite vrednosti može dovesti do toga i da previše dajemo u vezama, kako bismo drugu osobu ‘zadržale’ kraj nas, u strahu da ne budemo ostavljene.
Izvor: Sensa