Nova vrsta postera, nastala početkom 20. veka u Nemačkoj, sadržala je realističan prikaz proizvoda, za to vreme nešto toliko novo da je skovan izraz "sachplakat" (na engleskom "object poster"). Izložbu idejnog tvorca moderne reklame Lucijana Bernharda, ljubitelji dizajna moći će da posete do 14. marta 2013. godine.

Retrospektivna Izložba „Lucijan Bernhard (1883 -1972) - reklama i dizajn u osvit 20. veka" svečano je otvorena 14. februara 2013. godine u Muzeju primenjene umetnosti, i to zahvaljujući dugogodišnjem radu autora izložbe Huberta Ridela, a beogradska publika moći će da je poseti do 14. marta. Postavka koju čini 128 eksponata, pretežno hromolitografija, omogućava detaljno upoznavanje s delom jednog od pionira oglašavanja i dizajna s početka 20. veka.

Lucijan Bernhard je nemački umetnik koji je imao značajnu ulogu u oblikovanju vizuelnog jezika moderne reklame, koji odgovara brzom privrednom rastu i životnom ritmu koji on diktira. On je tvorac plakata svedenih na prikaz predmeta i ime robne marke, tako da se savremeni plakat ne može zamisliti bez njegovog doprinosa. Logotipi brojnih velikih preduzeća, kao što su Boš, Kafa HAG, Pelikan, i danas se zasnivaju na rešenjima koja je Bernhard predložio počekom prošlog veka.