Projekat "Zasadi drvo“, koji su 2019. godine pokrenule kompanije WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, danas je na pragu ostvarenja cilja – milion posađenih sadnica širom Srbije. Tokom šest uspešnih ciklusa ovaj projekat je postao simbol zajedništva, odgovornosti prema prirodi i održivosti. Uz pomoć volontera, partnera i institucija, stvoren je zeleni pokret koji je doprineo očuvanju životne sredine i inspirisao zajednice širom zemlje da prepoznaju važnost sadnje drveća i zaštite prirodnih resursa. Kako je ovaj projekat evoluirao i šta za ove kompanije znači biti jedan od pokretača ekološke inicijative, razgovaramo sa Anom Aleksić, članicom uprave WMG, CEO WMG Media i predsednicom Upravnog odbora WMG fondacije i Svetlanom Jovanović Mitić, rukovodiocem Marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.

ANA ALEKSIĆ

MILIONITA SADNICA JE NOVI POČETAK

Ana Aleksić.jpg
Foto: Promo

1. Projekat "Zasadi drvo“ je na pragu da dostigne impresivan cilj šestog ciklusa od milion posađenih sadnica širom Srbije, šta je bio inicijalni motiv za pokretanje ovog projekta i kako ste zamišljali njegov razvoj u početku? Da li ste tada verovali da će ovaj projekat postati toliko uspešan i da ćemo doći do ovakvog značajnog rezultata?
Kada smo pre šest godina pokretali projekat “Zasadi drvo”, motivacija nam je bila jasna – stvaranje bolje i zdravije okoline, podizanje svesti javnosti o važnosti sadnje drveća i zaštite životne sredine. Imali smo viziju od minimum milion stabala, ali nismo ni sanjali da će ovaj projekat prerasti u pokret najmasovnije sadnje u Srbiji, kao i da će se afirmisati kao jedna od ključnih inicijativa za očuvanje životne sredine.

Promocijom i edukacijom putem naših medija uspeli smo da podignemo svest o ekološkoj odgovornosti, omogućili smo da se čuje glas stručnjaka i naših partnera i inspirisali smo građane da i sami uzmu učešća u akcijama. Svaki ciklus projekta bio je jedinstven, s različitim izazovima, ali ono što je bila konstanta od prvog dana jeste snaga zajedništva. Naš prvi cilj bio je sadnja 50.000 sadnica na 34 lokacije, zatim je posađeno više od 100.000 sadnica, a nakon toga je dupliran njihov broj. Kada je pređen prag od pola miliona, zacrtali smo cilj od milion posađenih sadnica širom Srbije. Pored same sadnje, omogućili smo đacima prvacima u svim osnovnim školama u zemlji da posade svoje prve sadnice, okupili smo eksperte kako bismo zajednički definisali strategiju za zdraviju i zeleniju Srbiju, građanima smo poklonili dva murala, u Beogradu i Čačku, organizovali smo brojne edukativne radionice, programe i konkurse za najmlađe. Izuzetno smo ponosni na činjenicu što smo na korak do milion posađenih sadnica, ali i što smo tokom ovih šest godina aktivno razvijali svest o ekološkoj odgovornosti.

2. Kako se kao lider u oblasti medija i digitalne transformacije kompanija WMG angažuje na promociji održivosti i očuvanja životne sredine akcijom "Zasadi drvo“? Kako se ovaj projekat uklapa u širu strategiju održivog poslovanja vaše kompanije?
Mi u kompaniji WMG prepoznajemo svoju odgovornost kada je reč o pokretanju, sprovođenju i promociji inicijativa u oblasti održivog razvoja, ali i kada je reč o edukaciji i širenju znanja. Naša strategija je utemeljena na stvaranju društvenih promena kroz inovaciju, pa je tako i projekat “Zasadi drvo” bio prirodan korak. Inicijative ove vrste su od izuzetnog značaja za budućnost, zbog čega je integracija održivosti u svaki segment poslovanja postavljena kao prioritet poslovanja kompanije. Medijska snaga koju imamo omogućila je da ekološka odgovornost postane jedna od centralnih tema u društvu, kroz brojne objave, podkaste, specijalizovane akcije i društvene mreže, kao i da inspirišemo druge da pokrenu brojne slične akcije.

Pored toga, planiramo i naš prvi ESG izveštaj, koji će obuhvatiti sve inicijative u oblasti zaštite životne sredine, društvenog uticaja i korporativnog upravljanja. Ovaj izveštaj će omogućiti transparentnost naših aktivnosti i postavljenih ciljeva, kao i detaljno prikazivanje postignutih rezultata. Cilj nam je da sve naše aktivnosti podignemo na viši nivo i da pomoću strategije održivog poslovanja nastavimo da činimo pozitivan uticaj na društvo i životnu sredinu.

3. Volonteri su od samog početka ključni za uspeh projekta "Zasadi drvo“, bez njih ne bismo postigli ovakve rezultate. Šta mislite o ulozi zajednice u ovom projektu, posebno sada, kad se približavamo milionitoj sadnici? Koji je vaš poziv za sve one koji još nisu učestvovali?
Milionita sadnica nije samo broj – ona simbolizuje zajednički trud svih učesnika ovog projekta i predstavlja odraz kolektivnog zalaganja svih naših partnera, volontera i zaposlenih, bez kojih se projekat ne bi dogodio. Ovaj trenutak daleko prevazilazi puku statistiku, jer pokazuje koliko zajednica može postići kada se udruži u cilju zaštite životne sredine. Tokom svih ovih šest godina zajednica je srce ovog projekta i rezultat je postignut zahvaljujuci svima koji su učestvovali, a posebnu zahvalnost dugujemo volonterima. Oni su postali ambasadori ekološke svesti, šireći važnost zaštite prirode u svojim lokalnim zajednicama.
Zaposleni u našoj kompaniji, kao i zaposleni našeg glavnog partnera, takođe su odigrali veoma važnu ulogu – ne samo sadeći već i svakodnevno šireći ideje održivosti i očuvanja prirode. Zajedno s partnerima i volonterima, stvorili smo snažnu mrežu koja je omogućila da se ovaj projekat preraste u pokret.
Iako smo ponosni na postignuti cilj, milion sadnica nije kraj. Milion sadnica nas obavezuje na nastavak, na dodatno zalaganje, saradnju i kreativnost u nastavku projekta. Pozivamo sve koji žele zelenije okruženje da se priključe – da zajedno nastavimo ka novim rekordima.

SVETLANA JOVANOVIĆ MITIĆ

OVO JE MNOGO VIŠE OD EKOLOŠKE INICIJATIVE

Svetlana Jovanović Mitić.jpg
Foto: Promo

1. Kao jedan od pokretača projekta “Zasadi drvo”, dm drogerie markt je od samog početka aktivno radio na podizanju svesti o važnosti očuvanja životne sredine. Sada, kada smo na korak do prvih milion posađenih sadnica, šta za vašu kompaniju znači biti deo ovog projekta? Kako ste u dm-u videli njegov razvoj i da li ste očekivali ovakav uspeh kada ste započinjali ovu inicijativu?
Projekat "Zasadi drvo“ za nas u dm drogerie markt oduvek je bio mnogo više od ekološke inicijative – to je pokret koji pokazuje snagu zajedništva i odgovornosti prema prirodi. Od samog početka s velikom posvećenošću učestvujemo u stvaranju zelenijih prostora i podizanju svesti o važnosti očuvanja životne sredine. Znali smo da je ovaj projekat važan i verovali smo u njegov potencijal, iako cilj koji ćemo u ovoj godini dostići prevazilazi sva naša očekivanja. Na pragu smo prvog miliona posađenih stabala, i shvatamo da smo zajedno napravili značajnu promenu i da je svaki pojedinac koji je učestvovao doprineo ovom velikom uspehu.

2. "Zasadi drvo“ je više od ekološke inicijative – to je i pokret koji uključuje široku mrežu partnera, institucija i volontera. Kako vi u dm drogerie markt vidite ulogu velikih kompanija u društveno odgovornim projektima poput ovog, i kako se takve inicijative uklapaju u širu strategiju održivog poslovanja vaše kompanije?

Velike kompanije imaju važnu ulogu u pokretanju društveno odgovornih projekata, kao i u podršci takvim projektima. U kompaniji dm verujemo da je naša dužnost da aktivno doprinosimo zajednici i zaštiti životne sredine. Zato se ovakvi projekti savršeno uklapaju u našu strategiju – kroz konkretne akcije doprinosimo očuvanju životne sredine, ali i inspirišemo ljude oko nas da se uključe i postanu deo promene. Ponosni smo što smo deo velike mreže partnera, institucija i volontera, jer znamo da samo zajedničkim snagama možemo ostvariti dugoročan i vidljiv rezultat.

3. Za uspeh projekta ključna je angažovanost volontera i zajednice. Kako vi i vaša kompanija motivišete zaposlene, ali i širu javnost, da aktivno učestvuju u akcijama sadnje i doprinesu rastu zelenih površina širom Srbije?

Verujemo da se svest o važnosti zaštite prirode najbolje širi ličnim primerom, a projekat "Zasadi drvo“ upravo to i dokazuje. Prava promena se dešava kada svako od nas preuzme odgovornost i da svoj doprinos. Zato podstičemo naše zaposlene da učestvuju u akcijama sadnje, obezbeđujući im potrebne resurse i slobodan dan za svako angažovanje. Pored toga, kroz edukativne kampanje, saradnju s lokalnim zajednicama i medijima, nastojimo da inspirišemo i širu javnost, jer je svaka nova sadnica korak bliže zdravijoj i zelenijoj budućnosti. Kada delujemo zajedno, snaga naše zajednice postaje pokretač trajnih promena.

Projekat "Zasadi drvo“ pokrenule su kompanije WMG (Wireless Media Group) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprave za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP "Srbijašume“, JP "Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte "Jevremovac“, Biološkog fakulteta, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine, Instituta za šumarstvo i JKP "Zelenilo Beograd“.

Promo