Sve se više o tome priča i sve više kompanija pažnju posvećuju korporativnoj društvenoj odgovornosti. “Imajući u vidu da jednu kompaniju čine ljudi koji su u njoj zaposleni, da oni svojim znanjem, umećem, voljom, snagom i karakterom oblikuju imidž jedne kompanije, mogu slobodno reći da korporativna društvena odgovornost počinje da se razvija kod kuće i da morate prvo vi biti odgovorni kako biste postali deo društveno odgovorne kompanije, jer kompanija vas ne može odgovornosti naučiti, ona vas može samo nagnati na takvo ponašanje“, kaže Bojana Bogojević, specijalista za korporativno upravljanje.

Kako dobro korporativno upravljanje utiče na održivi razvoj

Pojam korporativna društvena odgovornost (Corporate Social Resposibility - CSR) u Srbiji je postao veoma popularan sa dolaskom međunarodnih kompanija, otkriva nam naša sagovornica, a iza tog naziva nalazi se bitan faktor za politiku konkurentnosti jedne kompanije na tržištu, jer konkurencija zavisi od tehnologije, ugleda i poverenja koje kompanija ima na tržištu.

CSR se odnosi na sve delove jednog društvaradimo za dobrobit zajednice - i doprinela je uvođenju nove poslovne etike po kojoj se kompanija stara da ima uvažavanje od sredine u kojoj posluje. „Na osnovu toga dolazimo da kao osnovni cilj u izveštajima o CSR većina kompanija navodi da teže uključivanju na tržište rada što više stanovnika, da će se boriti za podizanje opšteg nivoa zdravlja promenom tehnologije koju kompanija koristi, da će poštovati ljudska prava, da će se zalagati za poštovanje politike rodne ravnopravnosti u svim delovima kompanije sa posebnim osvrtom na upravljačke pozicije, te da će unaprediti standarde poslovanja u zemlji u kojoj radi“, ističe Bojana.

Politika odgovornog poslovanja

CSR strategija bazira se na menadžerskoj odgovornosti akcionarima, ne za dividende, nego za ukupno uvećanje kapitala kompanije jer je cena akcija u neposrednoj vezi sa poverenjem koje korisnici  imaju u kompaniju, poverenje kolearira sa cenom akcija. Jedno istraživanje sprovedeno u Evropi pokazalo je da 70 odsto kupaca radije koristi proizvode kompanije koja je društveno odgovorna. „Koliko je gorenavedeni podatak važan pokazuje i istraživanje iz 2018. godine prema kome 32 odsto klijenata odustaje od brenda kome su bili odani nakon samo jednog lošeg iskustva koji su istim imali“, kaže Bojana.

Nacrtajte dve kolone i napravite najbolji životni plan: ovo je proveren recept za uspeh na poslu

CSR se manifestuje u lepo uređenom prostoru koji predstavlja imidž kompanije, lepo uređenoj okolini fabrike ili kompanije i aktivnostima koje se preduzimaju u cilju dobrobiti i napretka cele zajednice, što nesumnjivo vodi kao održivom razvoju kome svi treba da težimo. Na tržištu kapitala, CSR se manifestuje pomoću stabilnosti cena akcija i u njihovom blagom rastu.

Politika CSR je realnost, izdvaja se na kraju kao zaključak. Kompanija zaista mora da vodi računa o svom imidžu i mora da se vodi po principu dobrovoljnosti.

Izvor: Lovesensa