Penzioner Stiv Adkok ima 42 godine, napustio je korporativni posao 2016. kad mu je bilo 35 godina, sada radi neobavezan posao, a njegov imetak porastao je na oko 1,3 miliona dolara. Iako je naučio kako se stiče novac, postoji jedna stvar koju bi voleo da je znao kao mladić jer bi se obogatio – brže. "Vaša ličnost će vam vam doneti 10 puta više novca od vaše inteligencije“, kaže Adkok. "To sam učio tokom karijere, polako ali sigurno. Radio sam sa mnogo pametnih ljudi, ali ti najpametniji ljudi u kancelariji nisu bili oni koji su dobijali povišice i unapređenja.“ Biti najpametniji jeste ono što se isplati u školi, ali u stvarnom svetu, vaša emocionalna inteligencija – ili EQ – jeste podjednako bitna, ako ne i bitnija, kaže on. "EQ će vam doneti mnogo više novca i mnogo više mogućnosti za unapređenje od IQ”, kaže Stiv.
Kako da pokažete svoj EQ na poslu
Niko ne kaže da nije važno biti pametan i dobar u poslu. Morate da budete pametni i kompetentni da biste se popeli na korporativnoj lestvici u bilo kojoj industriji. Ali poenta je da verovatno nećete napredovati samo uz pomoć inteligencije. Naravno da su najpametniji ljudi oni koji su potrebni, ali potrebni su i ljudi koji žele da rade sa vama. "Ako se lako slažete, to će vas pokrenuti. To je ono što će vas dovesti u poziciju da dobijete unapređenja i povišice.“ I udarnici mogu da bude zaobiđeni ako postoji osećaj da su u tome sami za sebe. "Neko drugi možda nema izuzetan uspeh, ali on motiviše ljude, pozitivno utiče na njihov rad, a ljudi vole da su u njihovoj blizini“, kaže psihološkinja Viki Salemi. "To bi potencijalno moglo da odvede tu osobu dalje." To je više od pukog stava "mogu“ ili ćaskanja kraj aparata za vodu. Salemi kaže da su ovo tri načina da pokažete svom poslodavcu da imate neku vrstu veština koje vas čine dostojnim unapređenja.
1. Glumite ulogu
Ako ste spremni da preuzmete veći posao u svojoj kompaniji, počnite da ulazite u tu ulogu gde možete, kaže Salemi. "Čak i ako upravljačka pozicija ne postoji, ponašajte se kao da ste menadžer i preuzmite vođstvo“, kaže. To ne znači da počinjete da nosite bele kragne i da šefujete svojim kolegama. Samo dosledno dolazite na sastanke i predlažite nove ideje i inicijative. Preuzmite vođstvo u organizovanju događaja ili "vannastavnih programa“ za sebe i svoje saradnike. Uopšteno govoreći, "budite onakva osoba oko koje saigrači žele da se okupe“, kaže Salemi.
2. Privucite ljude na svoju stranu
Ako želite da usavršite svoje veštine, pitajte svog šefa na koje bi veštine trebalo da se fokusirate kako biste unapredili karijeru. "Pitajte ih koje oblasti treba da razvijete. Neka budu deo ovog putovanja sa vama“, kaže Salemi. Isto može da važi i za kolege, pa čak i za klijente, kaže Salemi. "Šta mislite da bi mi bilo najkorisnije da se fokusiram na to“, predlaže ona pitanje. "Opet ih činite delom rešenja. Zatim poslušajte njihov savet. Ako vam kažu, na primer, da biste mogli da budete bolji kada je posredi pisana komunikacija, "postoji toliko ponuda na mreži za unapređenje te veštine“, kaže Salemi.
3. Nađite mentora
Imate li omiljenu osobu na poslu, u kancelariji? To može biti osoba čiju karijeru biste želeli da imate ili kolega sa kojim najviše uživate u radu. Zamolite ih da vas podučavaju, formalno ili neformalno kao mentori, kaže Salemi. Razmislite šta ih čini tako dorim kolegom i kopirajte ih. Razmislite ko je u vašoj organizaciji pravi lider, osoba koja predstavlja primer vrednosti i ponašanja koje želite da oponašate?“ "Uzmite stranicu iz njihove sveske“, kaže Salemi za cnbc.com.
Pročitajte i: Kako da povećate svoje amopouzdanje za 30 dana.
BONUS VIDEO:
Sensa/Z.A.