Put oko sveta, novi auto, menadžerska pozicija, govoriti italijanski, videti Pariz… Jeste li našli neku od svojih želja među navedenima? Bez obzira da li se radi o želji koja vam leži na srcu ili o potrebi, sve, šta god zamislite, možete i da ostvarite ako imate pravu strategiju. NLP nam daje izvanrednu strategiju da naše želje ne ostanu zauvek samo pusti snovi, već da ih pretočimo u ciljeve i realne rezultate i da živimo život iz svojih snova.

Jeste li nekada planirali odmor? Da li ste ikada napravili tortu? Jeste li ikada napisali spisak za kupovinu? Verovatno ste na sva ova pitanja odgovorili sa „da”. Kako stojite sa planiranjem svojih ciljeva? Svejedno da li se radi o dnevnim ciljevima ili životnim. Postupak je u svakom slučaju isti: struktura i strategija su ključ.

Sve dok ne „odrastemo“, određene stvari su za nas već planirane kao npr. školovanje, hobiji, redovna vakcinacija... Ali šta posle? Ikea, npr. ima plan i skice za montiranje nameštaja koji pomažu i onima sa obe leve ruke da uspešno sklope npr. policu za knjige. Većina ljudi – možda i vi? – nemaju nikakav pisani plan za svoj život. A za ostvarivanje ciljeva to je neizbežno, svejedno da li se radi o polici ili o uspešnom životu!

Isprobajte ovo što vam preporučujem i dozvolite mi da vas inspirišem da strateški isplanirate ostvarenje fascinantnih ciljeva u svom životu. Preteča svakog cilja je želja, zato napišite želju koja vam je izuzetno važna i napravite od nje cilj. U nastavku ću vam objasniti kako to da izvedete. Odvojite dovoljno vremena, potražite neko mirno mesto gde vas ništa neće ometati.PageBreak

Osmislite svoje ciljeve

„Ako nameravamo da ostvarimo svoj san, najpre ga moramo imati“ (Denis Waitley)


Pošto sve treba da ostane u balansu, osmislite po jedan motivišući cilj za svaku od sedam ključnih životnih oblasti:

1. Lični ciljevi – sve što želite da uradite, budete i imate
2. Odnosi – porodica, prijatelji, ljubavne veze, saradnici
3. Zdravlje – telo, kondicija
4. Karijera i obrazovanje – posao, škola, ciljevi u karijeri
5. Rekreacija – sport, hobi, zabava, odmor
6. Finansije – dohodak, ušteđevina, ulaganja
7. Društveni doprinos – humanitaran rad, poboljšanje opšteg stanja i slike svoje države i naroda u svetu...

Nemojte polaziti od toga da je vaš život već negde zapisan. Vi ste ti koji kreirate svoj život! Naravno u granicama koje sami sebi odredite! Promislite o svojim granicama, njih zaista sami sebi postavljate. Možda je prilika da se usudite u nove oblasti i izađete iz dosadašnjih granica baš sada? Videćete da se isplati biti hrabar!

Pripremite se, onda prođite sledeće korake i time ćete se približiti ostvarenju svog cilja za 8 koraka. I ne zaboravite da svako putovanje počinje prvim korakom!

1. korak:

Formulišite svoju želju kao konkretan cilj. Vodite računa da sve pišete u sadašnjem vremenu kao da je već ostvareno, a u formi: „uspela sam da …”. Odredite sami termin kada biste hteli da vaš cilj bude ostvaren. Poređenja i negacije deluju demotivirajuće i programiraju vaše nesvesno ka „ja to ipak neću uspeti…”, zato izbegavajte fomulacije sa: „manje, više, bolje... da ne...”.

Fomulišite precizno, pozitivno i motivišuće, npr. „30.11.2010. uspešno sam završila svoju edukaciju i dobila sertifikat NLP Business Coach. Sada radim kao samostalni coach i pomažem ljudima da ostvare svoje poslovne i životne ciljeve.” Ovim sebe motivišete, tako da ćete izbeći simptom „od sutra ću, od sutra, … e od sutra, …”

2. korak:

Ispišite sve svoje resurse koji vam mogu biti od pomoći pri ostvarenju cilja. Pri tome, setite se svih svojih dosadašnjih uspeha. Sve može da bude značajno, neka vaša dobra osobina, sposobnost, ono što vas podržava, sve na šta ste ponosni, ili ono za šta vas drugi ljudi često hvale. Vaše studije, vaš karakter, krug prijatelja, jednostavno sve što vam pomaže da napredujete.

3. korak:

Ispišite imena ljudi koji mogu da vam pomognu da ostvarite cilj, uključujući njihov broj telefona, adresu i e-mail. Bez obzira da li se radi o prijateljima, poznanicima, kolegama, familiji ili šefovima, u zavisnosti od cilja, od pomoći uvek mogu da vam budu ljudi iz najmanje dve od navedenih grupa. A kada im ispričate šta vam je cilj u najlepšim bojama, sa svim svojim entuzijazmom i oduševljenjem, oni će vam sigurno rado pomoći!

4. korak:

Razmislite koji sve problemi mogu da se pojave usput i sve ih zapišite! I već sada osmislite neko rešenje ili bar stav na koji ćete zauzeti prema tome! Ovo nema nikakve veze sa “crnim mislima”, već se radi o izvanrednoj pripremi.

Možda vam pri tome padne na pamet neki problem za koji sada mislite da je nerešiv. No, kada krenete da realizujete, prepoznavaćete probleme blagovremeno i time ćete uvek moći da sprečite najgore.

Ako vam je cilj da napredujete na poslu i npr. na vašem putu u menadžersku etažu, pripremili ste se da vam jedan od kolega, najverovatnije, neće biti lojalan, onda možete odmah da delujete kada primetite da počinje sa internom „propagandom”. Ovo lakše i mnogo brže prepoznajete ako ste svesni da za to postoji mogućnost i možete blagovremeno da delujete.

5. korak:

Napišite sve posledice koje ima postizanje vašeg cilja, pri tome dajte podjednaku važnost pozitivnim posledicama kao i negativnim. Odgovorite u pisanoj formi na pitanja: „Šta dobijam time? Šta gubim? Šta dobijaju oni koji su mi dragi? A šta gube?”

Tako, kada vam se ostvari želja npr. da živite u velikom gradu, nećete biti razočarani što vam više neće biti moguće, kao do sada, da uživate ujutru u cvrkutu ptica dok pijete kafu u velikom dvorištu okruženi tišinom, čistim vazduhom i zelenilom. Izvagajte da li vam je sve to zaista toliko vredno? Šta vam je važnije: da živite u velikom gradu ili želite ipak da svakoga dana uživate u prirodi?PageBreak

Snaga cilja

6. korak:

Napišite sve što treba da bude urađeno na jednu „ToDo“ listu. Pri tome, nastupite strateški i već sada sve poređajte u logičan sled. Procenite vreme koje će vam biti potrebno da završite pojedine korake i postavite prioritete. Ne možete u isto vreme da pridobijete puno novih klijenta, dok radite na kreiranju novih usluga. Odlučite se npr. da prvo zaživi nova usluga, a tek onda da sa njom pridobijate nove klijente.

Odredite budžet. Čak i onda kada se radi o „malim“ ciljevima kao što je izgradnja male baštenske kućice (šupe), od planiranja do isporuke potrebnog materijala i proslave „naselja” - nakupi se. Odredite pauze koje možete da koristite za kreativan rad na projektu ili jednostavno iskoristite to vreme za opuštanje i radovanje onome što ste do sada postigli.

7. korak:

Koje ćete prednosti imati kada ostvarite svoj cilj? Zapišite sve do najmanje sitnice. Time ćete sebi dati motivacioni podstrek koji će vam pomoći da uporno istrajete. Kada god, u toku realizacije vašeg plana, dođete do tačke gde vas muče sumnje ili vam ponestane snage, vratite se ovom „poglavlju” vašeg plana i pročitajte ga pažljivo. To će vam zaista pomoći da istrajete sve do ostvarenja svojih snova.

8. korak:

Pročitajte pažljivo uvek iznova ove svoje zabeleške, dopunite ih i aktualizujte ih. Sve što ste bliže cilju, sve više detalja će vam pasti na pamet. Posle završetka prvih zabeleški ovog plana započnite odmah njegovu realizaciju. Što brže krenete u akciju, to je šansa veća da će, korak po korak biti realizovani.

Sada imate u rukama perfektan instrument za ostvarivanje svojih ciljeva. Iskoristite ga! Ako iskoristite sve elemente ovog NLP koncepta onda vas ništa više ne može sprečiti da svoje želje pretvorite u ciljeve koje ćete sto posto da ostvarite. To vam garantujem! Želim vam puno uspeha i radosti dok ostvarujete i živite svoje snove!

Slavica Squire vlasnik je prvog NLP Instituta u našoj zemlji, sertifikovani NLP Master Trainer i Master Coach Trainer, a ubraja se u internacionalne experte za li čni razvoj top menadžera i traženih savetnika za vrhunske kadrove iz oblasti prodaje, HR, politike i sporta. Njen uspeh i uspeh njenih klijenta dokazuju da su vrhunski poslovni rezultati neodvojivi od ličnog razvoja, balansa svih životnih oblasti, fleksibilnosti i otvorenosti.