Svako od nas ima barem jedno iskustvo kada mu je posao otežavao, a možda i ogadio, "težak" saradnik: arogantan, negativno nastrojen, nefleksibilnog razmišljanja, sklon spletkama i podmetanjima… Budući da su naročito retki poslovi u kojima se ne dolazi u dodir sa drugim ljudima, a kolege uglavnom ne možemo birati, moramo naučiti nositi se s teškim osobama kako nam situacija na poslu ne bi postala nepodnošljiva i stalan izvor stresa i teskobe.

Uostalom, zašto bismo dopustili da zbog nekoga sa grčem u želucu počnemo dolaziti na posao koji inače volimo i na kojem provodimo najveći deo svog vremena. Takođe, težak saradnik jedna je od stvari koje najviše umanjuju produktivnost, ističe internetski poduzetnik Dennis Heikkinen, te daje nekoliko predloga za njegovo neutralizovanje.

Slušajte i ni pod koju cenu ne reagujte – možda problem uopšte nema veze sa vama, zato najpre morate poslušati šta ta osoba pokušava reći. Međutim, ako to nije slučaj, izbegavajte bilo kakvu reakciju jer upravo nju želi izazvati. Nemojte smetnuti sa uma da se ta osoba možda iskaljuje na vama zbog vlastitog stresa, dosade ili bilo kojeg drugog posebnog razloga – koji nema veze sa vama iako ste se našli na meti. Takvi ljudi obično imaju naviku loše se ponašati prema svima oko sebe. Ipak, morate biti spremni za slučaj da je kolega baš vas uzeo na zub.

Ostanite mirni i sabrani – razbesnite li se, stvari će samo eskalirati. Zato morate ostati mirni, što će vam pomoći i da razmišljate racionalno i u svakom trenutku budete svesni situacije na poslu. Morate znati da je zahvaljujući dugogodišnjoj "praksi" ta osoba već veteran u takvim "igricama" i da ste u poređenju sa njom čisti amater.

Pažljivo birajte reči – u razgovoru upotrebljavajte pristojne neutralne fraze, za koje se ta osoba neće moći uhvatiti i postaviti "na stražnje". Dobar su izbor neutralni izrazi poput "biste li, molim vas…" ili "čini se da smo u pat-poziciji" itd.

PageBreak

Kako se lakše nositi sa teškim kolegama: ne gubite ljubav i volju za poslom zbog drugih
Foto: Shutterstock kako-se-lakse-nositi-sa-teskim-kolegama-ne-gubite-ljubav-i-volju-za-poslom-zbog-drugih3

Postavite se, ali izbegavajte odmeravanje snaga – vaše je pravo da se zauzmete za sebe i to svakako morate učiniti, ali se pritom nemojte dati uvući u sukob i odmeravanje snaga. Ponavljamo, reč je o iskusnim "igračima" koji će vam znati postaviti klopku i uvući vas u poziciju u kojoj ćete se želeti braniti. Oduprite se tome jer ponekad pobeđujete upravo tako da se udaljite iz situacije.

Poznajte sami sebe – važno je da znate i vlastite "okidače", stvari vezane uz tu osobu koje su vam iritantne. Naravno da vam se svaka osoba ne mora svideti niti se morate sa njom složiti, a jednako tako i vi nećete svima biti simpatični. Bitno je da budete svesni vlastitog gledišta i očekivanja.

Ako se s "teškim" saradnikom na poslu morate redovno susretati, važno je i da zaštitite vlastito samopoštovanje te budete svesni svojih kvaliteta i vrednosti. Takvi ljudi često barataju preteranim, nelogičnim ili iracionalnim "činjenicama" o drugima, ali kako ih nije briga što je istina, nema se smisla pokušavati braniti od njihovih tvrdnji.

U takvoj je situaciji važno da dobro znate ko ste i što ste jer samo to ima težinu. Isto tako, budite svesni kakva je ta osoba, zahvaljujući čemu bi vam trebalo biti lakše ignorisati njene besmislice. A možda se desi čudo pa svojim primerom strpljivosti, razumevanja, tolerancije i poštovanja utičete na nju da se nauči zdravijem i boljem tretiranju drugih ljudi.

Izvor: Sensa.hr