Višuda je most preko koga se susrećemo sa našom dušom, i ukoliko želimo da čujemo njen glas, potrebno je da ostvarimo balans u ovom energetskomcentru. Otvaranjem grlene čakre, mi osvešćujemo, prihvatamo i izražavamo našu jedinstvenu prirodu

IME – Višuda (Vishuddha)

LOKACIJA – Leži na prednjoj strani vrata

BOJA – Tirkiznoplava

PROBLEM – Laži

ELEMENT – Zvuk

IDENTITET – Kreativni identitet

FUNKCIJA – Spontano izražavanje svoje unikatnosti

Grlena čakra je prva od tri gornje duhovne čakre u telu. Kao što vrat spaja glavu i telo, ova čakra spaja duhovnu i materijalnu ravan, tako što informaciju koju dobijamo iz duhovnih sfera pretvara u jezičku formu kroz funkciju govora ili pisanja. Ona je zapravo most preko koga se susrećemo sa našom dušom, i ukoliko želimo da čujemo njen glas, potrebno je da ostvarimo balans u ovom energetskom centru. Šta je to čemu naša dubina teži, a potiče iz polja duše? To je otkrivanje naše jedinstvenosti. Otvaranjem grlene čakre, mi osvešćujemo, prihvatamo i izražavamo našu jedinstvenu prirodu. Što čistije čujemo sebe i što jasnije to izrazimo, to će eho naše duše dalje odjeknuti u polju postojanja.

Glas koji se ne čuje

Problem koji blokira rad ovog centra su laži koje govorimo sebi i drugima, a to su limitirajuća uverenja koja cirkulišu u našim sistemima, a potiču od drugih. Ta uverenja su glasovi predaka koji se reprodukuju porodičnim putem, a najčešće preko naših roditelja. Dakle, disbalansiranost u ovom centru potiče od prevelikog kritikovanja, vikanja i ignorisanja od strane roditelja (roditelji koji ućutkuju dete) ili drugog autoriteta, pa dete izražava samo one sadržaje koji su poželjni za okolinu, čime se stiče utisak da je autentično i spontano izražavanje neprihvatljivo i formira prva maska. Što duže osoba bude izložena ovakvim okolnostima, to će dublje zakopati sopstveni glas, i na kraju će se poistovetiti sa glasovima predaka. Ovakve osobe će uvek zavisiti od mišljenja drugih, zbog nedostatka poverenja u sopstvenu autentičnost, i umesto da ostane u domenu konstruktivih razmena i saveta, odnos drugih prema njima menja ili blokira njihovu spontanost i unikatnost.

Disbalans u ovom centru se prepoznaje po obuzetosti mislima koje generišu brige, strahove, krivicu ili neku drugu emociju koja dalje stvara napetost u telu. Kada je centar slabo aktivan primetićemo da se povlačimo, da nismo u stanju da se adekvatno izrazimo, ili se setimo šta je trebalo da kažemo tek kada se situacija završi. Javlja se nerazgovetan govor, mrmljanje, glas koji se gubi. Imamo zanimljive ideje, ali ih ne iznosimo javno ili smo toliko obuzeti ustaljenim misaoniom tokom, da ništa novo i sveže ne može da upliva.

Ako nam je centar previše aktivan, onda pokušavamo da se oslobodimo od prevelikog emotivnog naboja tako što puno pričamo, a malo kažemo, nismo u stanju da aktivno slušamo. Imamo dominantan govor kojim kontrolišemo konverzaciju. U oba slučaja imamo nemogućnost da čujemo sebe usled buke koja dominira u našoj glavi. Otud i naziv ovog centra Višuda, što znači pročišćenje, a to je zapravo pročišćenje od tuđih glasova koji blokiraju našu autentičnost.

Isceljivanje autentičnosti

Najbolji način da otkrijemo svoj unutrašnji glas je da počnemo da razvijamo posmatrača. Posmatrač je stanje svesti iz koga mi posmatramo naše misli i osećanja bez osuđivanja. On se rađa u grlenom centru, ali je preduslov za njega stabilnost na nivou srčane čakre. Onoliko koliko smo u stanju da prihvatimo sebe i postupamo prema sebi iz konteksta nežnosti i bliskosti, toliko ćemo moći da razvijemo jasnu distinkciju između našeg unutrašnjeg glasa i glasa predaka. Oslobađanjem od konstantne buke u glavi pravimo prostor (tišinu), iz koga možemo da čujemo sebe. Jednodnevni post bez hrane, priče i upotrebe logičkog aparata je dobar početak za razvijanje posmatrača.

Izbalansiranost na nivou grlenog centra donosi nam, pre svega, kanalisanje duhovnih spoznaja. To su instant ideje koje nas nadahnjuju i stimulišu. Ako je u balansu sa trećom čakrom, mi smo u stanju da datu ideju podržimo hrabrošću, voljom i istrajnošću, kako bi ona bila materijalizovana. Zapravo, solarna i grlena čakra formiraju prvi prsten oko anahate (srčane čakre). Za pokretanje energije u grlenom centru potrebno je ostvariti minimum stabilnosti na nivou solarne čakre. Kroz balansiranu solarnu čakru mi smo u stanju da višu kosmičku ideju sprovedemo u delo. Dakle, solarna čakra je materijalni nosač grlenog centra. Ujedno, kroz grlenu čakru stičemo sposobnost da se izrazimo u trenutku kada ideja dođe. Ideja tada nosi punoću u vibraciji, a sam govor je stimulativan za druge, podiže iskreno uzbuđenje, volju i motivaciju, glas je prijatan i mekan kao pamuk.

Ovde razvijamo sposobnost aktivnog slušanja sagovornika. Sami donosimo odluke, imamo svoje mišljenje i spontano ga izražavamo. Misli lagano prelaze u reči. Sve rečenice su lake, jasne i autentične. Osobe sa izbalansiranim grlenim centrom ne zavise od tuđeg mišljenja, sprovode svoje naume, inspirišu okolinu i predstavljaju glasnike novog doba, zato što se ovde individualna svest spaja sa Univerzalnom svešću, koja po svojoj prirodi oplemenjuje i nadahnjuje sve ljude.
Grlena čakra praktično služi kao kanal za razmenu ideja, zato što ideja ima smisla samo ako se podeli i ako može da služi drugima. Ove ideje rezoniraju sa božanskom vibracijom i podržavaju božansko u svima.

Vežbe za peti energetski centar

Polje delovanja grlene čakre je čitava oblast vrata i ramena, kao i donjeg dela lica i vilice. Dopuštajući prani/dahu da svojom inteligencijom isceli i obnovi energetski protok, omogućavamo petom energetskom centru snagu, moć, jasnoću komunikacije i izraza.

U stojećem položaju, položaju planine, započinjemo pripremu za obavezni set ovih specifičnih vežbi, tako što ćemo se malo zagrejati laganim i nežnim kružnim pokretima glave u jednom, pa u drugom smeru.

Nakon zagrevanja, smestimo isprepletene prste na zadnji deo vratne kičme, šireći laktove, a zatim udahnemo spontano u položaju, pa sa izdahom, snažno, ali pažljivo pritiskamo vrat unazad, osećajući otpor šaka otpozadi. Ponovimo 2–3 puta.

Zatim stisnutu šaku leve ruke smestimo na sredinu čela, udahnemo u položaju, pa sa izdahom guramo glavu u stisnutu pesnicu, osećajući otpor u vratu. Ponovimo 2–3 puta levom, a zatim i desnom šakom.

Nakon ove vežbe, stisnutu pesnicu leve šake smestimo u udubljenje levog obraza. Udahnemo u položaju, pa sa izdahom, po istom principu, guramo prvo gornju, a zatim donju vilicu u smeru stisnute šake, sve dok ne osetimo otpor. Ponovimo vežbu 2–3 puta sa leve, a zatim i sa desne strane.
Nakon završenog ciklusa vežbi opustimo vilicu i dišemo uđaji (Ujjayi) dah.

Izvor: Sensa