Iako ne postoji jedna, univerzalna definicija „čistog“, postoji nekoliko načina da se jedna formula mirisa razlikuje od druge. Stručnjaci za parfeme Tanja Gonzales i Fej Haris objašnjavaju na šta treba da obratimo pažnju ukoliko želimo clean kozmetiku.
Potražite transparentnost sastojaka
Prvi korak koji Haris preporučuje je transparentnost na etiketama sastojaka mirisa. „Formulacije mirisa se smatraju poslovnom tajnom, a proizvođači nisu zakonski obavezni da otkriju sastojke koji se koriste u njihovim mirisima“, objašnjava ona.
To znači da termin "miris" zapravo može da obuhvati potencijalno stotine hemikalija, a proizvođač može sve da ih krije u tajnosti ako tako odluči.
„Bez transparentnosti, potrošači ne mogu zaista donositi informisane odluke o proizvodu koji koriste“, kaže Haris. Dakle, ako ne možete da pronađete više informacija o specifičnim komponentama mirisa, smatrajte to crvenom zastavicom.
Dajte prednost formulama bez parabena
„Imam izuzetno osetljivu kožu i morala sam da napravim nekoliko promena u načinu života kada su u pitanju proizvodi koje kupujem i koristim svakodnevno“, kaže Gonzales. Nakon dugog puta i nagađanja koji su sastojci izazvali upalu na njenoj koži, naišla je na zajedničku nit: parabene.
„To su hemikalije koje deluju kao veštački konzervansi i često se koriste u proizvodnji kozmetičkih i mirisnih proizvoda“, objašnjava ona. Iako parabeni mogu biti okej na određenim nivoima, oni se nalaze u mnogo kozmetičkih proizvoda i njihovo gomilanje u organizmu tokom vremena bi moglo da izazove zabrinutost kod nekih ljudi, objašnjava Gonzales.
Razmislite o tome: mnogi ljudi svakodnevno koriste dugačku listu kozmetičkih proizvoda, od šampona preko kreme za lice do mirisa do balzama za usne i dalje – ako svi imaju parabene u sebi, izloženost se može povećati brže nego što mislite.
„Ovo je prilično problematično za osobu kao što sam ja koja se bori sa ekcemom i osetljivošću kože “, kaže ona. Dakle, ako ste zabrinuti zbog osetljivosti kože, Gonzales preporučuje da preskočite parabene u svom mirisu.
Standardi i zakonska regulativa
„S obzirom na odsustvo univerzalno priznatog standarda čistoće, korisno je obratiti pažnju na kompanije ili programe koji pomažu da se postigne jasnoća oko čiste kozmetike“, kaže Gonzales.
Jedan primer je Credo Beauty, kaže ona, prodavac koji je pomogao u stvaranju veće jasnoće oko reči „čist“ i „netoksičan“.
„Oni su objavili “prljavu listu” koja pomaže kupcima da bolje razumeju kako određeni sastojci mogu uticati na njihovo zdravlje ili životnu sredinu“, dodaje ona. „Ako se brend ili proizvod pridržava standarda Credo Clean ili EU, možete verovati da je posao obavljen na postavljanju najviših standarda koji postoje u kozmetičkoj industriji.“
To nije egzaktna nauka, ali pronalaženje prodavca kome verujete može vam olakšati pretragu, posebno ako vas lako zatrpaju liste sastojaka — uvek se možete okrenuti trećoj strani da uradi posao umesto vas.
Da biste razlikovali „čist“ ili „netoksičan“ miris od ostalih, potražite ukupnu transparentnost sastojaka i mešavine bez parabena i kupujte od nezavisnih prodavaca koji se pridržavaju sopstvenih čistih standarda.
Izvor: Sensa
BONUS VIDEO: