Ovo vreme traži da budemo spremni da se menjamo, a kvalitet te promene zavisi samo od nas. Ja duboko verujem da samo zdrava jedinka stvara zdrav sistem!

Saznajte kako da uspostavite kvalitetne sisteme u kojima će svaki pojedinac pronaći svoje mesto.

Ovih dana se bavim edukacijom i pronalazim najefikasnije načine da osvojeno znanje stavim u funkciju individualnog i organizacionog razvoja. Najšire gledano, to je znanje iz oblast komunikacije. Kako reći, šta reći, kako čuti, kako ne reći, kako primiti feedback i kako ga staviti u funkciju, kako upravljati ljudima, kako napraviti mehanizam za upravljanje u vremenu koje je nestabilno, kako napraviti sistem sada kad je sve upitno... I uvek se ceo krug završi na osnovnim stvarima iz oblasti komunikacije i uvek se vraćamo na to da se kuća od temelja gradi i da ne smemo da pretpostavimo da neko nešto zna, već treba da pitamo i procenimo koja vrsta znanja je potrebna da bi neka druga (najčešće ekspertska) znanja mogla da dođu do izražaja i ostvare svoju primarnu funkciju.

Pročitajte još:

Kako da brendirate sebe: ovo su najvažniji koraci

7 saveznika dobre komunikacije: kako da sprečite komunikacijski rat

Koja znanja su vama potrebna?

Znanje o kojem govorim može (i treba) da se predstavi jednostavno, ali ono je slojevito i traži vežbu. A vežba traži okruženje koje nam omogućava da pogrešimo, koje nam daje dozvolu da budemo nespretni kada pravimo prve korake, koje nam daje podršku za razvoj. Prva je na nivou našeg uticaja i svako može da utiče na svoju svesnost, a zatim i na svoju volju. Druga je pitanje poverenja u okruženje i kulture koja se u nekom kolektivu stvori. Poželjno je imati kulturu podrške i tolerancije na greške.

Te dve stvari – komunikacija i okruženje su me podstakle da promišljam i analiziram sisteme koje organizacije postavljaju kako bi pratile učinak zaposlenih i pratile razvoj čitavih organizacija, da istražujem od čega su svetske kompanije odustale i šta su prigrlile i da vam ponudim okvir koji može da vam bude funkcionalan u ovom vremenu koje je zahtevno za sve uloge u organizaciji.

Dakle – tema je kako da napravite sistem rada sa ljudima u vremenu koje nema zakonitosti i gde se sve menja, a da taj sistem bude funckionalan i da bude održiv. Kako da obezbedite ljudima potrebno razumevanje i podršku, a ipak da im pažnju stalno držite usmerenu na organizacione ciljeve. Ovo je inače redovni zadatak menadžmenta, ali su ovakve okolnosti to napravile mnogo težim… Ili nisu?
Važno je da ovo doživite samo kao preporuke, kao dobre alate koje treba da iskoristite da modelirate svoje organizacije.

Ne možete da se oslonite na tuđe modele, ma koliko organizacije bile slične, jer svaka organizacija je priča za sebe i nikada nemate sve informacije o tome zašto se neka kompanija odlučila za neko rešenje. Vi možete da pratite principe i sisteme, ali da ih adaptirate svojim potrebama i ciljevima, da stalno učite na stvarima koje ste stavili u funkciju i da ih prilagođavate i usavršavate. Dakle – da budete adaptibilni i plastični, da možete da se oblikujete i da to predstavite na pravi način.

Nadam se da će vam ove smernice biti od koristi za narednih godinu dana, a za one koji na tome izgrade kulturu verujem da će biti i dugoročno dobra osnova za razvoj organizacije.

Postaviti sistem znači imati svest o tome da je najstabilniji onaj sistem koji se stalno menja. Principi treba da nam budu baza, pravac sam pokušala da vam dam kroz nekoliko smernica koje možete da prilagodite oragnizacionim potrebama, a onda sve zavisi od doslednosti. Ljudi vas procenjuju na osnovu verodostojnosti – da li ono što komunicirate stvarno vide i u praksi. Počnite i vi od sebe u ovom procesu. Pitajte se šta bi vama bilo od koristi i onda dajte neka nova rešenja ljudima oko sebe. Ovo vreme traži da budemo spremni da se menjamo, a kvaliteti te promene zavisi samo od nas. Ja duboko verujem da samo zdrava jedinka stvara zdrav sistem! Budite zdravi i zdravo.

Get back in the box!

Vratite se onome što je najvažnije i što čini srž svake organizacije i njenog razvoja – razumevanju potreba ljudi. Budite iskreno zainteresovani za njih i pokažite im to.
Razgovarajte sa ljudima na drugačiji način nego do sada. Uzmite u obzir njihove nove potrebe i nove uloge od kojih ne mogu da se odvoje u vreme kada je kuća postala kancelarija. Uzmite u obzir njihove zabrinutosti, strahove, dnevnu dinamiku ako brinu o nekome ko je bolestan. Uzmite u obzir nove situacije u kojima neko radi sa troje dece za koje treba da se pobrine.

PageBreak

Sve treba da uzmete u obzir i najbolja preporuka je da razgovarate onako kako biste želeli da neko razgovara sa vama. Počnite pitanjem „Kako si” i zaista sačekajte odgovor i uzmite ga u obzir.

Napravite raspored razgovora sa ljudima sa kojima radite. Neka to bude jednom ili dva puta mesečno, ali ne odustajte od toga. Neka im to bude konstanta za koju će se uhvatiti. Nekada je pola sata dovoljno da neko zna da ima kome da ispriča i da može da podeli svoje profesionlane probleme, a da preko puta ima i ljudsko razumevanje. Budite iskreni. Svi znaju da niko nema čarobni štap, ali gde ima volje i poverenja, ima i fenomenalnih ideja kako da budemo bolji svakoga dana.

Fokusirajte se na rezultate, kulturu i zajedničko učenje.

Povežite sledeće tri tačke u organizacioni tronožac i sve to pojednostavite!

Pričajte sa zaposlenima o rezultatima otvoreno.

Definišite svoje ciljeve koji će podržati ostvarenje tih rezultata, ali neka budu javni. Ako ste ključna osoba u organizaciji ili timu, podelite svoje ciljeve sa svima sa kojima radite. Na taj način ćete dati priliku svakoj osobi da sagleda celu sliku, a to razumevanje omogućava sigurnost, koja nam u ovim vremenima manjka. Ovakva vrsta transparentnosti takođe daje i informacije o tome „kuda plovi naš brod”, a to nam daje i motivaciju da vidimo dalje od danas i da dobijemo perspektivu o tome kako svako od nas može da doprinese ili kako svako od nas treba da kreira ciljeve koji imaju isti pravac.

Ulažite svakodnevno u kulturu koja vam omogućava dugoročni uspeh.

Ako vam se učini da sada nije vreme da se nešto menja, verujte da zapravo jeste. Svaka promena koja može da utiče na kreiranje kvalitetnije organizacione kulture je vaša poluga za upravljanje. Kulturu čine tim, ponašanje tima, etika, ono što pokažete svakodnevno kroz svoj liderski stil, sistem donošenja odluka, način razvoja ljudi – dakle, to je sve ono kako ste vaspitali organizaciju. Važno je da uvek imate na pameti da sve što se nauči, može i da se oduči.

Zajedničkoučenje je danas važnije nego ikada pre.

Podstičite svoj tim, saradnike, da dele iskustva i da kroz to uče. Podstaknite ih da postavljaju pitanja jedni drugima i da pronalaze odgovore. Postavite sistem da se u pet minuta definiše problem, da mu se odredi veličina (možete da koristite životinje za to) i onda 25 minuta (i duže naravno) pričajte samo o rešenjima. To je način na koji se brzo uči, uči se kroz iskustva drugih, učimo na koji način neko razmišlja kao i koliko na koga možemo da se oslonimo. Dakle – pravilo 5:25 neka vam postane sistem razgovora. Ili pravilo semafora: crveno je ono što prestajemo da radimo, žuto je ono dobro što radimo i što ćemo nastaviti i zeleno je nešto novo što počinjemo da radimo. Pravilo 5:25 i pravilo semafora vam omogućavaju da usmerite procese tokom sastanaka i podstaknete sve učesnike da budu deo rešenja svakog problema.

Kao nikada do sada – uložite resurse u internu komunikaciju.

Napravite komunikacijski tok koji odgovara novim potrebama zaposlenih. Informišite ih o stvarima koje su kratkoročnije i na koje imate odgovore. Definišite kanale, ko prenosi koje poruke, definišite ko je najbolji glasnogovornik za neku temu i obezbedite razumevanje zaposlenih za sve što se dešava. Iskoristite kanale koje imate, a koje niste koristili, javno kažite da vam je to fokus, pitajte zaposlene kroz kratku anketu šta bi im bilo od koristi i obavežite se da ćete u tom pravcu i delati. Informacije neka budu kratke, pravovremene i uvek stavljene u kontekst. Razmislite kako da one budu nadohvat ruke zaposlenima.

Na ovaj način vi pokazujete svojim zaposlenima da su oni vaša najvažnija javnost i najveća vrednost, a sa druge strane zaista možete da upravljate informacijama na način da one budu od koristi i za pojedince i za organizacioni razvoj.

Izvor: Sensa