Imate li u svojim sećanjima iskustvo da ste očekivali nešto od nekoga i da su vaša očekivanja bila izneverena? Kako ste se tada osećali?

U radu sa klijentima često sam svedok sitacija kada neizgovorena očekivanja zakomplikuju stvar, kao kada mače upetlja klupko pa vam se čini da bi makaze bile najbolje rešenje za raspetljavanje.

„Očekujem da posle toliko vremena on/ona zna šta mislim."
„Pretpostavljam da svi znaju gde je to i što da objašnjavam."
„To se valjda podrazumeva."
„Svako normalan bi to shvatio."
„Ja sam se žrtvovala/žrtvovao, a ni hvala da mi kažu."

Postoje načini da izbegnete nepotrebno razočarenje, nerviranje, etiketiranja drugih.
Umesto da očekujete i podrazumevate, izgovarajte.

Kada ne iznosimo šta želimo, šta nam je potrebno, šta osećamo; kada u dogovoru preskačemo da pomenemo detalje, kada podrazumevamo i bez izgovorenih reči, komunikacija trpi i ne odvija se kako bi trebalo. Loša komunikacija utiče na loše međuljudske odnose i na lično loše osećanje.

Siguran način da ispunite očekivanja i potvrdite predpostavke je da budete jasni.
Kažite, pokažite, tražite, pitajte, obavestite, informišite se, proverite, naglasite, usaglasite... budite odgovorni za komunikaciju. Prvo se potrudite da razumete, onda očekujte da vas razumeju! Imajte na umu da je često od sadržaja važniji način na koji se nešto kaže, ali o tome ćemo nekom drugom prilikom.

Prvi korak promena je da postanete svesni da imate očekivanja koja niste izgovorili. Tek kada ste svesni nečega ( činjenice da je očekivanje neprijatelj iskustva) možete to i da menjate i unapređujete.

Ako ste se čitajući ovaj tekst prepoznali i bar malo zamislili, čestitam!
Vi ste već pokrenuli promenu samim tim što ste postali svesni određenog ponašanja. Vreme je za promenu!