Ukoliko vas zanima zašto ponekada ne uspevate u nečemu ali i zašto vam sa lakoćom idu neke druge stvari, autor Sajmon Sinek možda ima odgovor za vas. U svojoj knjizi "Počni sa zašto"  izlaže zanimljive koncepte koji se mogu primeniti kako u profesionalnom, tako i u ličnom životu i interakciji sa ljudima. Hajde da vidimo šta autor piše o motivaciji i uspehu.

Retko razmišljamo o tome „zašto“ radimo određenu stvar. Uvek razmišljamo o tome šta radimo ili kako radimo određenu stvar. Međutim, retko kada shvatamo „zašto“. Razmislite o motivacijizbog koje delujete na određeni način. I zadržite ovu motivaciju sa sobom tokom celog procesa. Samo tako ćete imati jasnu ideju i dobro definisan plan. Kako autor knjige "Počni sa zašto", Sajmon Sinek kaže, „neki mogu da objasne zašto su drugačiji ili bolji, ali vrlo malo njih može jasno da artikuliše zašto. Ovo pitanje ne uključuje novac ili profit - to su rezultati. „Zašto“ je ono što inspiriše nas i one oko nas“.

Uspeh dolazi kada zaista znamo šta želimo
U istom smislu, da biste bili uspešni, morate tačno znati šta želite. Ljudi koji tačno znaju šta žele i to jasno prenesu, privući će im upravo one koji su im potrebni, ljude sličnih vizija. Ovde autor dolazi do primera kompanije Apple (primer na koji ćete često naići u ovoj knjizi): ako želite da budete osoba koja inovira, izabraćete Apple proizvode, što je vizija kompanije.

Ljudi su privučeni idejom
Ljudi kupuju proizvod polazeći od ideje, od vizije, a ne nužno od proizvoda. Ako radite u prodaji ili ako imate sopstveni biznis, obratite pažnju na ono što vaš proizvod prenosi i kako se ljudi osećaju.

Ne zaslužujemo pažnju onih oko nas
Ništa nije zagarantovano u životu. Između vas i vaše publike (ili vaših poznanika, vaših kolega, vaših poslovnih partnera itd.) postoji odnos koji se mora razviti. Odnosi zahtevaju trud i uključenost. I to se radi svakodnevno. Ako vam ljudi dođu zbog jedne stvari, a vi promenite tu stvar, ljudi mogu da odu.

Možemo inspirisati one oko nas
„Ako ste inspirisani, uspevate da inspirišete druge. Ako razumete svoja uverenja i vrednosti, možete ih inspirisati i oblikovati one sa kojima radite, sa kojima gradite iz dana u dan, mnogo lakše, tečnije i efikasnije.” A sve počinje sa čuvenim pitanjem „zašto“?

(Sensa)

BONUS VIDEO: