Mindfulness nam omogućava da razvijemo samosvesnost, da ne osuđujemo sebe i druge i da naučimo da prihvatamo sebe i situacije koje dolaze onakvima kakve jesu.

Mindfulness može imati značajan pozitivan uticaj na odrasle, ali dobro je znati da i deca mogu da ga primenjuju. Emotivne i kognitivne sposobnosti, kao i veština učenja, mogu znatno da se poboljšaju. Neke škole u Sjedinjenim Američkim Državama i u Velikoj Britaniji uvode mindfulness praksu kao izborni predmet a rezultat su bolje ocene, poboljšani odnosi između dece i povećana pažnja. Kod adolescenata je možda najvažniji rezultat upravo povećanje samopouzdanja i smanjenje napetosti.
Prednost mindfulness metode je u tome što je zaista jednostavno da se inkorporira u nastavu, kao i u vannastavne aktivnosti, jer se lako prilagođava uzrastu i potrebama dece. Kada govorimo o primeni mindfulness tehnika kod dece, najvažnija je naša svest da one ne smeju da im se nameću kao kazna. Praktikovanje ovih metoda treba da bude prijatan i zabavan deo dana.
Barem na nekoliko sati dnevno isključite razne uređaje u kući koji odvlače pažnju – televizore, računare i telefone. Posvetite deci u tom periodu svoju punu pažnju. Izaberite igru koju dete najviše voli. Ako mu odluta pažnja, to je sasvim u redu, jer ukoliko vi ostajete prisutni, dajete mu dobar primer.
Dobra vežba može biti da pre obroka nekoliko trenutaka provedete u tišini. U početku će to možda da izgleda čudno, ali već nakon nekoliko dana dete će početi da obraća pažnju na ono što se nalazi na stolu i svesnije će da jede. Zamolite mališana da se koncentriše na pranje zuba, pogotovu ako tu aktivnost ne voli, i da obrati pažnju na utisak pre i posle, jer osećaj čistih zuba je obično veoma zadovoljavajuć.