U svakoj fazi procesa komunikacije - kako u slanju, tako i u primanju poruka, mogući su problemi koje možete preduprediti. Clifford N. Lazarus, psihilog i klinički direktor instituta Lazarus, objašnjava tajne uspešne komunikacije.

•    Gledajte osobu sa kojom razgovarate u oči - tako ćete biti sigurni da posvećujete jedno drugom punu pažnju.

•    Potrudite se da na jasan verbalan i neverbalan način izrazite svoje poruke. Pokažite kako se osećate u skladu sa porukom - ako se smeškate dok pričate o tužnom događaju, ili pričate o radosnim vestima, a nervozno se češkate iza uha - nešto nije u redu.

•    Recite šta mislite i mislite ono što govorite. Budite direktni i iskreni, ne obilazite oko problema i ne igrajte igrice.

•    Tražite povratnu reakciju kako biste bili sigurni da je vaša poruka pravilno shvaćena.

•    Klimajte glavom, smešite se ili vokalizujte svoje slaganje da bi osoba sa kojom razgovarate znala da je pažljivo slušate.

•    Sačekajte da vaš sagovornik završi misao pre nego što ga prekinete svojim idejama.

•    Ako niste sigurni da li ste razumeli poruku, slobodno postavljajte pitajte i zamolite za razjašnjenje.

•    Proverite da li ste sve dobro shvatili tako što ćete parafrazirati reči sagovornika.