Radno mesto može biti plodno tlo za frustracije. Iako nije moguće uvek izbeći negativne emocije, ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom pronalaze načine da se izraze profesionalno i s poštovanjem. Uvek je izazovno ujesti se za jezik pre nego što vam oštra, pasivno-agresivna opaska izađe iz usta kada otkrijete da vam je neko ukrao ručak na poslu. Bez obzira na to da li to biva izgovoreno naglas ili preko e-pošte, sarkastičnim opaskama obično nije mesto na radnom mestu. Na sreću, ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom (EQ) poseduju supermoć: oni uspevaju da pronađu konstruktivne načine da izrazite da nešto nije u redu uz održavanje profesionalizma i poštovanja.

Postoji 9 fraza koje su emocionalno inteligentni pojedinci izbacii iz svog radnog rečnika.

1. To nije moj posao

Zamislite ovo: rok ističe, a kolega očajnički traži pomoć oko zadatka koji je malo izvan vašeg uobičajenog delokruga. Odgovor "to nije moj posao" signalizira fokusiranje na krute granice i nespremnost da se bude timski igrač. Emocionalno inteligentni pojedinci razumeju vrednost saradnje i ne smeta im da se uključe u drugi projekta ili jedinicu kada je to potrebno. Oni znaju koliko je važno raditi zajedno da bi se posao završio.

2. Nije fer!

Život i radno mesto nisu uvek fer. Kukanje zbog uočenih nepravdi može učiniti da izgledate nezreli i fokusirani na negativne stvari. Emocionalno inteligentni ljudi razumeju da ponekad stvari jednostavno ne idu kako treba. Ali nećete ih uhvatiti kako lupaju nogama i kukaju. Oni se fokusiraju se na ono što mogu da kontrolišu. Duboko udahnu i krenu dalje.

shutterstock_2152182383(1).jpg
Shutterstock 

3. Grešiš

Otvoreno reći nekome da greši može podstaći defanzivnost i prekinuti produktivnost. Malo je situacija u kojima ubacivanje ovako grube i negativne fraze dobro funkcioniše. Dakle, čak i ako se vrlo čvrsto ne slažu, emocionalno inteligentne osobe ublažavaju udarac i objašnjavaju zašto se ne slažu sa tom osobom i koja je njihova alternativa. Razmotrite fraze poput "Ja to vidim drugačije. Evo moje perspektive…" ili čak "Zanimljiva stvar! Da li ste takođe razmišljali o…?" Otvaranje debate obično je daleko produktivnije u pokretanju saradnje i omogućava svima da podele svoje ideje.

4. Rekao sam ti

Vaši saradnici nisu vaša braća i sestre. Čak i ako se spotaknu i padnu nakon što su ignorisali vaš savet, oduprite se porivu da oslobodite samozadovoljno "rekao sam ti". Ta fraza ne čini ništa da reši problem ili izgradi poverenje. Ljudi ne podnose likovanje i aroganciju, i imaju mnogo više koristi od podrške ako pogreše. Dakle, čak i ako se iznutra cerekate, oduprite se! Zamenite ovu frazu nečim saosećajnijim, poput: "Kako vam mogu pomoći da se vratite na pravi put?"

5. Ti uvek.../Ti nikad...

"Uvek ostaviš štampač da radi! Uvek!“ Ali nije samo jedan čovek krivac za velike račune za struju. Cela kancelarija je kriva. Zbog toga treba izbegavati generalizacije sa "uvek i "nikad", posebno u konfliktu. Te široke i sveobuhvatne izjave ostavljaju malo prostora za nijanse. Ne samo da su takve izjave retko tačne, već takođe stavljaju drugu osobu u odbranu. Emocionalno inteligentni ljudi fokusiraju se na specifičnosti. Umesto "Nikada ne isključujete štampač“, pokušajte sa "Da li biste mogli da isključite štampač nakon što ga danas upotrebite? Hvala!"

6. To je glupa ideja

Direktno vređanje nečije ideje je recept za povređena osećanja i ugušenu kreativnost. Štaviše, često smo slepi za vrednost ideja drugih ljudi (naročito ako su u suprotnosti sa našim). Dakle, bez obzira na to da li mislite da je nešto dobra ideja ili ne, pronađite načine da ponudite konstruktivnu kritiku bez slamanja nečijeg duha. Probajte s povratnim informacijama (negativne povratne informacije ublažite nečim pozitivnim).

7. Odlučite sami

Izgovaranje ove fraze kolegi koji traži pomoć jeste primamljivo kada ste zatrpani poslom. Međutim, to je duboko beskorisno i veoma demorališuće. Emocionalno inteligentni ljudi cene timski rad i mentorstvo i shvataju da nam je svima ponekad potrebna pomoć. Oni znaju da je u prošlosti bilo mnogo prilika u kojima im je bila potrebna pomoć i da su im dali vreme i strpljenje drugih ljudi, i ne nameravaju da preskoče da vraćaju pod sopstvenim uslovima. Tako funkcioniše karma!

8. Šta god

Ovaj "prezirni" dragulj odiše apatijom i može značiti da ste se odjavili iz razgovora. Možda ćete biti u iskušenju da isključite nekoga i signalizirate da ste završili razgovor, ali verujte: emocionalno inteligentni ljudi ostaju angažovani, čak i kada se ne slažu. Imaju previše poštovanja prema drugima da bi bili tako oštri i prezirni. Ako ste u iskušenju da izgovorite ovu frazu, pokušajte sa nečim poput:

"Nisam sigurana da se u potpunosti slažem, ali sam spremna da čujem više."

Bilo koji način na koji možete da saopštite činjenicu da niste u potpunosti uključeni, ali da i dalje poštujete drugu osobu jeste velika pobeda.

9. Ćute ili ignorišu

Odbijanje da odgovorite na e-poštu ili zahteve uopšte, posebno kada ste frustrirani, jeste neprofesionalnost i nepoštovanje. Ako vam treba vremena da se ohladite pre nego što se nekome obratite, budite transparentni. Umesto da zbunjujete kolegu ili klijenta, pokušajte sa:

"Moram da saberem svoje misli o tome. Možemo li da nastavimo sutra?"

Emocionalno inteligentni pojedinci razumeju moć iskrene komunikacije. Ne plaše se da zauzmu prostor i dekompresuju, ali će uvek dati do znanja drugoj osobi da to prvo nameravaju da urade.

Zaobilazeći pomenute fraze i načine ponašanja možete izgraditi jače radne odnose, podstaći saradnju i možda čak stvoriti malo manje frustrirajući radni prostor za sve ljude u timu.

BONUS VIDEO:

Da li je teže zaposlenim majkama ili domaćicama  TikTok/ imperfectalignment

Sensa/Z.A.