KOJU BI DIJAGNOZU PSIHOLOG DAO FRANČESKI IZ FILMA "MOSTOVI OKRUGA MEDISON": Priča o snažnoj ljubavi koja menja život!

Frančeska je nakon smrti ostavila deci pismo u kojem piše o snažnoj ljubavi sa izvesnim fotografom Robertom Kinkejdom koja je trajala samo par dana, ali joj je promenila život. Kako bi izgledala psiho analiza...

Profimedia

Šta bi se desilo kada bi neki od likova iz fiktivnog sveta otišao na terapiju i da li bi njihov život i tok njihove priče izgledao drugačije i – što je još važnije – da li bi bio vredan čitanja ili življenja? Psihološkinja Tamara Obrenović osmotrila je neke od najupečatljivijih junakinja filma i književnosti kroz prizmu psihoterapeutskograda.

U razgovoru koji je vodila MarijaZatezalo, psihološkinja je govorila i o psiho analizi Frančeske Džonson, glavne junakinje čuvenog filma "Mostovi okruga Medison":

"Imala sam misli o njemu s kojima nisam znala što bih, a on ih je sve do jedne pročitao. Ponašala sam se kao sasvim druga žena, no nekako sam bila više svoja nego ikada." (Frančeska Džonson)

Frančeska Džonson se suočava sa problemom mnogih žena u srednjimgodinama. Vrlo je važan i kontekst u kome se radnja dešava; naime, to je mirna seoska sredina u vremenu u kome su porodične vrednosti imale primat nad individualizmom, ne samo zakonski i kulturno, već i psihološki. Frančeska se udala i u određenim uslovima zasnovala porodicu, onda se desilo šta se desilo, i kada je shvatila da odnos sa Robertom ne može da realizuje, donela je odluku. Da je u to vreme u Ajovi postojala psihoterapija, velika je verovatnoća da bi ona zakazala termin zbog patnje koju nosi, zbog ambivalencije, čežnje i neostvarenih snova.

Šta se može uraditi?

Robert predstavlja sve što ona nema – slobodu, smelost, individualizam, daleke predele, neistražene delove njene ličnosti. Frančeska ima potrebu da otkrije sve svoje potrebe i da živi ispunjeno, ali ima i potrebu da bude majka svojoj deci i da ne napravi veliku štetu ljudima koje voli i ne napusti sigurnost transgeneracijskih porodičnih vrednosti koje su stub slike o sebi.

Svaka odluka koju donesemo je proizvod merenja, gde na jednom tasu vage stoje prednosti jednog izbora, a na drugom tasu prednosti drugog. Naša klijentkinja je mapirala odnos koristi i štete i odluka joj se ukazala sama. Preispitivanjem ovog izbora učinili bismo ga jasnijim. Pojasnili bismo potrebe koje je želela da ispuni sa Robertom i tražili druge načine da istražuje sebe i ostvaruje svoju autentičnost i strast putem talenata, kroz koje bi i ta bolna i opipljiva ljubav mogla da se proradi i sublimira u snažna umetnička dela.

Izvor: Sensa