Sveta geometrija se koristi za izgradnju sakralnih građevina i u njoj geometrijski oblici kao i brojevi dobijaju sakralnu važnost, dodeljuje im se simbolička funkcija i oni postaju put ka uzvišenom. Ako počnete samo malo dublje da istražujete kosmogoniju pojedinih velikih religija, zateći ćete isto verovanje koje se nalazi i u većini paganskih religija. Bog je svet, a to znači kompletan univerzum, stvarao koristeći geometrijska pravila. Ali ovo mišljenje, da bog, odnosno stvaralački princip prirode, koristi geometriju deli sa teolozima i sam vrh naučne elite: Pitagora, Fridrih Gaus, Johan Kepler, Nils Bor, Tesla. Plutarh pripisuje Platonu rečenicu: "Bog geometrizuje prirodu", a Kepler, veliki naučnik a istovremeno i vrhunski astrolog govori: "Geometrija je praobrazac lepote sveta."

U osnovi svete geometrije leži princip da, ako crtate krugove po određenom redosledu, možete napraviti skicu univerzuma, svih njegovih dimenzija. Za nju su vam dovoljni šestar i uglomer, simboli slobodnih zidara. Pretpostavlja se da je jedna od vrhunskih tajni masona, znanje koje skrivaju ili čuvaju, sadržano upravo u geometrijskom dijagramu Šare života, tj. Metatronove kocke, koja malo drugačije prikazuje istu geometrijsku pravilnost.

Šta je, dakle, ta sveta geometrija? Nacrtajte prvo osnovnu šaru koja se naziva Cvet života. To je potencijalno beskrajna slika koju predstavljaju krugovi, istog poluprečnika, koji se seku tako da je njihov presek jednak poluprečniku ovih krugova, a da se centar svakog od kruga nalazi na najudaljenijoj perifernoj tački preseka. Princip umnožavanja krugova je koristi bilo koja ćelija kada počne da se deli i umnožava. Taj presek dva kruga naziva se vesica piscis. Ovaj geometrijski simbol postaje religijski simbol prvih hrišćana.

Kada krugovi stvore sliku koja podseća na dečje crtanje cveta sa šest latica - dobili ste mustru geneze. Rašireno je mišljenje i interesantna podudarnost da se opis geneze iz Biblije može prikazati uz pomoć svete geometrije.

Važno je napomenuti da krugovi koje crtamo predstavljaju trodimenzionalne kugle projektovane na dvodimenzionalnu površinu papira. Kada se ređanje kugli nastavi nešto duže od sedam dana, tj. sedam koraka, dobija se Cvet života. Reprezentacije Cveta života su, osim u egipatskom Ozirisovom hramu u Abidosu, pronađene i u Zlatnom hramu u Indiji, džamijama na Bliskom istoku, starim rimskim naseljima u Turskoj, u Španiji, u kineskom Zabranjenom gradu, Maroku, Libanu, Peruu, Meksiku i Austriji. U nekom od svojih oblika naći ćete ovaj dijagram, više ili manje prerušen estetskom ulogom, svuda gde i ljudsku civilizaciju. To je uvek religio­zni simbol par excellence.

Sledeći red kugli koji se dodaje vrlo često je smatran tajnim, mističnim znanjem, a ta šara se naziva Voće života. Ove šare su tako poznate i od prvih vizuelnih znakova koje su nam naši preci ostavili i javljaju se širom zemljine kugle. Iz voća života spajanjem centara svih krugova dobija se Metatronova kocka. Sada pred vama leži nacrt apsolutno svega. Ove geometrijske odnose i oblike ponavlja kako struktura atoma, tako i jajna ćelija kada nakon oplodnje počinje deobu. Ovaj crtež ponavlja suncokretov cvet kada razmešta semenke, ponavljaju ga elektromagnetna polja i ponavljaju ga umetnička dela jer je u njemu ucrtan i zlatni presek, koji se sa zlatnom spiralom može pronaći na najrazličitijim mestima u prirodi - od našeg tela do biljaka i životinja, u zakrivljenosti morskih talasa, vrtlozima uragana i dalekih galaksija.

PageBreak

Upoznajte simbole seksualnosti

Sve je sažeto u ovom relativno jednostavnom crtežu. Imajte na umu Jungove reči: veliki naučni um modernog društva jasno i glasno ukazuje na to da arhetipski principi naše svesti i podsveti koriste upravo ove geometrijske principe kada uređuju utiske i nagone u fenomen koji prepoznajemo kao ljudsku ličnost. Jung, naime, uočava oblike mandale, koji su upravo estetski doterani crteži izvedeni iz sheme Voća života, tj. Metatronove kocke. Mandala, odnosno jedan od prikaza dijagrama svete geometrije, prema Jungu jeste alatka, put koji pomaže komunikaciju svesnog i nesvesnog. "Predstavlja kosmičku inteligenciju, integraciju. Predstavlja jedinstvo makrokosmosa i mikrokosmosa. Mandala predstavalja svemirski duh i obredni je dijagramski oblik Puruše. Mandala je instrument za vizualizaciju i služi za meditaciju, hodočašće duše."

A ako je nešto poput svete geometrije u osnovi tako nejasne i uskovitlane oblasti kao što je podsvest, koju još uvek doživljavamo kao mračan, neispitan kontinent, ne treba da nas čudi što je sveta geometrija našla svoje mesto u shvatanju i prikazivanju seksualnosti. I ako se pitate ko je spojio geometriju i seks, odgovor je: Bog lično, tj. religija. Od najstarijih, ponekad i vrlo primitivnih pogleda na svet oko sebe i u sebi, do visoko razvijenih dominantnih religija današnjice hrišćanstva, islama, budizma, judeizma, hinduizma, pa sve do opskurnih i tajanstvenih kultova savremenog sveta, svi koriste simbole svete geometrije kada pokušavaju da prikažu i razumeju polove i seksualnost.

Primetili ste da smo prvo crtali kružnice. Kružne linije su u svetoj geometriji ženski princip, ravne linije su muški princip. Tek kada se one dovedu u pravilan međusobni odnos dobijamo univerzum. Harmonija sfera nastaje kada se muški i ženski princip geometrijski pravilno ugrade jedan u drugi.

Najznačajniji simboli koji se koriste za predstave seksualnosti, a koji potiču iz šare života su krug, četvorougao, trougao i heksagram, odnosno Davidova zvezda ili Solomonov pečat.

Krug

Krug je simbol koji prati ljudsku vrstu na svakom mentalnom putovanju. To je simbol Sunca u njegovom apsolutnom obliku, kao večno prisutne životodavajuće energije. Krug nema kraj ni početak, te predstavlja i jedinstvo, celovitost, večnost, dušu. Krug je prvobitno savršenstvo. Predstavlja beskonačnost. Može ukazivati i na ponavljanje. Krug simbolizuje i savršenstvo praiskonske tačke i stvorene posledice. Koncentrični krugovi predstavljaju stepene bivstva. U budističkoj tradiciji krug je kolo postojanja i sadrži sve što je u pojavnom svetu.

U hinduističkoj tradiciji to je plameni simbol Prakriti, one što razvija, proizvodi i rađa. Krug sa kvadratom u sredštu predstavlja sjedinjenje neba i zemlje. Krug je simbol psihe. Kružne linije pripadaju ženskom principu. Simbolizuje nebo, kružnog i nepromenljivog oblika. Već kod Vavilonaca postoji spoj nebo-zemlja koji se iskazuje krugom i kvadratom. Shema kvadrata iznad koga je luk i struktura kocka-kupola, koje su česte u muslimanskoj i romanskoj umetnosti, materijalizuju tu dijalektiku zemaljskog i nebeskog, nesavršenog i savršenog, muškog i ženskog. Takav oblik dovodi do raskida ritma i poziva na potrebu za kretanjem i novom ravnotežom: on simbolizuje težnju za višim svetom.

Kvadrat

Kvadrat je vezan za ženski princip jer simbolizuje zemlju i profani svet. Kao geometrijsko telo predstavlja savršenu srazmeru pa je simbol stabilnosti, nepromenljivosti. Predstavlja integraciju. To je bog manifestovan u stvaranju. Kvadrat takođe predstavlja ograničenost, ali i mistično sjedinjenje četiri elementa. U njemu je sadržana i kvadratura kruga i krugovanje kvadrata, u alhemiji večita težnja da se krug pretvori u kvadrat jednake površine. U hinduističkoj tradiciji ima istaknuto mesto među simbolima i on je arhetip reda u Svemiru, savršena mera za čoveka. Kvadrat je poslužio i kao osnova za gradnju hrama, oblik koji je utemeljen na savršenstvu. Puruša.

PageBreak

Spiritualna komponenta seksa

Kod Slovena romb ili koso postavljen kvadrat podeljen krstom na četiri manja dela ispunjena sa po jednom tačkom jeste drevni simbol ženske plodnosti.

Na jednom nivou on je simbol zemlje/žene u odnosu na krug koji je simbol neba/muškarca, a na drugom on je simbol stvorenog univerzuma, zemlje i neba, naspram nestvorenog i stvoritelja.

Trougao

Trougao se u zapadnoj kulturi gotovo odmah prepoznaje kao simbol Svetog Trojstva ili simbol masonerije. U drevnom Egiptu trougao je predstavljao Ozirisa, Izis i Horusa. On takođe predstavlja trojstvo ljubavi, istine i mudrosti.

Trougao usmeren ka gore naziva se i oštrica ili sečivo i predstvalja aspiraciju i uzdizanje, mušku snagu i vatru. To je po svom poreklu čisto falusna predstava.

Trougao usmeren ka dole naziva se i pehar. On je simbol vode koja teče na dole, simbol božje milosti i materice. To je jedan od najstarijih drevnih simbola ženskih božanstava i njihovih reproduktivnih delova.

Tri je, u uglavnom svim religijama, temeljni broj. On je izraz intelektualnog i duhovnog reda, božanskog, i u kosmosu i u čoveku. Najčešće je tri broj neba, za razliku od broja dva koji je simbol zemlje. Jednakostranični trougao simbolizuje božansko, sklad, razmeru. Čovek odgovara jednakostraničnom trouglu podeljenom na dva dela, to jest pravouglom trouglu. Trougao je kod starih Maja simbol plodnosti. Jednakostranični trougao u judaizmu simbolizuje Boga čije je ime zabranjeno izgovoriti.

Solomonov pečat

Solomonov pečat poznat je i kao Davidova zvezda. Ovaj geometrijski složen oblik sastoji se od dva jednakostranična trougla spojena tako da je jedan okrenut vrhom na gore, a drugi vrhom na dole. Simbolički ima istu vrednost kao i Solomonov Hram: predstavlja ekvilibrijum i preplitanje suprotnosti. Opozicije mogu predstavljati: svetlost i tamu, materijalno i spiritualno. Spiritualnost je povezana sa muškim, a materijalno sa ženskim principom.

Istu vrednost ima i jednakostranični krst Templara. Ovaj krst geometrijski nastaje kada se upišu vertikalna i horizontalna simetrala uglova zvezde. Krst takođe simbolizuje presek muške i ženske sile, vertikalne i horizonatalne linije.

Iz ova dva spojena trougla, koji su izvedeni iz šare života, vode svoje poreklo prav ugao i šestar slobodnih zidara. I značenje je isto: sveta tajna života skrivena je u mističnom seksualnom jedinstvu dva pola. Svoje korene u simbolima svete geometrije nalaze i predstava krsta i ruže, kao i kod ljiljana u amblemu francuskih kraljeva. Sve su to slike koje ponavljaju prikaz skrivenog znanja, spoj muškarca i žene i začetak novog ljudskog života kao ponavljanje kreacije kosmosa. Oba početka se dešavaju prema geometrijskim obrazcima svete geometrije.

Dva kombinovana trougla Solomonovog pečata su moćan simbol ravnoteže i božanskog sjedinjenja. I u hinduizmu i budizmu značenje dva ukrštena trougla je isto: spoj vatre i vode je savršena ravnoteža ženske i muške kreativne energije. U hinduizmu ukršteni trouglovi se nalaze u osnovi jantre. Šri jantra ima pet trouglova sa vrhom nadole i četri sa vrhom nagore. Trouglovi sa vrhom nadole predstavljaju žensku energiju Šakti, a okrenuti nagore predstavljaju muški princip ili Šivu. U središtu jantre nalazi se tačka, bindu. To je praizvor, simbol savršenstva, Brahman. Dva trogla nazivaju se Om i Hrim i shvataju se i kao čovekova pozicija između zemlje i neba.

Zvezda istovremeno prikazuje elemente vatre, vode, zemlje, vazduha i njihovo poreklo u svetom seksualnom spoju. Solomonov pečat obuhvata i sedam osnovnih metala, kao i sedam planeta u kojima je sažeta sveukupnost neba. U središtu su zlato i Sunce; na gornjem vrhu srebro i Mesec; na donjem olovo i Saturn; na gornjem desnom vrhu bakar i Venera; na donjem živa i Merkur; na gornjem levom gvožđe i Mars, a na donjem kalaj i Jupiter.

Kada govorimo o vezi svete geometrije, religije i seksualnosti nemoguće je zaobići dva velelepna indijska hrama, Konorak i Kahdžuraho. Ovi hramovi svojim bogatim frizovima i erotskim scenama u posmatračima izazivaju opčinjenost, a vrlo često i crvenilo. U vreme kada su indijski kraljevi bili na vrhuncu svoje moći, ovo je bio deo kompleksa od 80 hramova. Ovi hramovi su u skladu sa strogim zakonima indijske arhitekture zasnovane na svetim arijskim spisima, Vedama. Ovi drevni spisi koriste svetu geometriju kroz crtež Vaastu Pursha mandale. Zapadna grupa hramova raspoređena je prema kosmičkim pravilima u heksagon, odnosno u janatra shemu sa tri lica Šive, koji simbolizuju muški princip i materiju, i sa tri oblika Devi, tj. ženskog, spiritualnog principa. U centru ove jantre u obliku šestokrake zvezde nalazi se hram Lakšmana. Središte je simbol sinteze materije i spiritualnog, a kao rezultat spajanja dolazi do nastanka energije.

Nikada ne zaboravljajte da je interesovanje za seksualnost u religioznim spisima hinduizma uvek bilo izazvano asketskom potragom za prosvetljenjem. Čak i kada su se pravila upotrebljavala za uređenje svakodnevnog života, njihov cilj nije bio intezitet fizičkog nadražaja, već uspostavljanje idealne veze između dvoje ljudi. Ova veza je zalog zdrave porodice i dece. Seksualnost je deo opšteg ljudskog zdravlja.

I sada, nakon egzotične, drevne Indije, ako pogledamo na Zapad srešćemo se sa sa još jednim umetničkim delom koje u sebe kao samu srž prikazivanja postavlja seks i geometriju. To je ozloglašeni opus markiza De Sada. Kada markiz De Sad prikazuje užasne orgije ludih moćnika, u svom delu "120 dana Sodome", odmah se primećuje apsolutna dominacija broja četiri i kvadrata. Oni se ponavljaju i umnožavaju ne kombinujući se sa drugim geometrijskim oblicima. Markiz de Sad poručuje: u svetu u kome je seksualnost svrha samoj sebi, kada je seks neprestano naticanje u jačini nadražaja, svet više nije neprestano pronalaženje aritmetičkih i geometrijskih veza i odnosa. Kvadrat, koji je inače oznaka za zemlju, ovde zadržava odlike materijalnog u smislu mesa. To je jalov svet bez stvaranja, svet čiji vladari imaju slabe seksualne moći i ogromnu vlast nad drugima. Kada iz seksa nestane njegova spiritualna komponenta, kada to više nije zajednički čin uživanja i razmene energije, seksualnost prestaje da bude kreacija i postaje čista, jeziva destrukcija.

Ne smemo potcenjivati seksualne moći i uticaj koje one imaju na nas. Senzualna, obla tela indijskih kamenih lepotica podsećaju nas da je u seksualnom činu skrivena sva životna slast, da je to esencija životne opojnosti. Ali i onda, kada je samo bezbrižna zabava, seks ne prestaje da bude, hteli mi to ili ne, portal kroz koji čovek doseže do univerzalne energije. Opustite se i uživajte sjedinjeni sa suprotnom stranom.