Da li vam se dešava da vas obuzme napetost na poslu dok proveravate elektronsku poštu? Da osećate da morate stalno da proveravate da niste nešto propustili? Istraživanje Univerziteta u Kaliforniji pokazuje da su povremeni odmori od mejla korisni, jer smanjuju nivo stresa i nepotrebno gubljenje vremena.

Ispitanici u ovom istraživanju bili su zaposleni podeljeni u dve grupe, jedni su imali pristup svojoj elektronskoj pošti, a drugi ne. Učesnici su potvrdili da su se bolje osećali kad nisu konstantno proveravali poštu i da su češće lično komunicirali s kolegama. Takođe su izjavili da su se lakše koncentrisali, osećali manji stres i imali manje bespotrebnih prekida u radu.

Gloria Mark, profesorka ovog univerziteta, kaže da su povremene pauze od mejla na poslu uvek korisne i da s tim treba eksperimentisati. Učesnici u ovom istraživanju su potvrdili da im je bilo prijatnije da prošetaju do kolega i lično popričaju umesto da im šalju mejlove. Ako vaš posao iziskuje svakodnevno komuniciranje mejlom, odredite makar neke delove radnog dana kad nećete proveravati poštu.