Naše telo uživa u svakoj našoj svesnoj aktivnosti - tako da je bitno da izaberete onu aktivnost koja vam zaista prija, a mi predlažemo da se pokrenete kroz ples. Plesna instruktorka Hana Warda objašnjava kako nam pokret pomaže da prihvatimo svoje telo takvo kakvo jeste: "Neprihvatanje svog tela je isključivo mentalna stvar - zauzimamo negativan stav prema svom telu, jer nije onakvo kakvo smo mi osmislili da treba da bude. Ukoliko se takav stav ozbiljno zauzme izaziva određeno emotivno stanje - negativno. I tu ulazimo u začarani krug, pa i kad shvatimo da samo treba da promenimo mentalni stav, ne možemo, jer se loše osećamo po pitanju svog tela. I ma koliko ponavljamo pozitivne afirmacije - osećamo se loše.

Za razbijanje ne samo ovog negativnog mentalnog šablona, već bilo kog, potrebno je iskočiti iz tog začaranog kruga tako što ćemo odjednom i malo za promenu da se osećamo - sjajno. A kako ćemo odjednom početi da se osećamo sjajno? Tako što ćemo da pokrenemo telo i da otkrijemo da je ono nepresušan izvor zadovoljstva. A kada iz te pozitivne energije pogledamo svoj mentalni stav (neki ga zovu i problem), shvatićemo koliko je to besmisleno."

Hana je autorka plesnih tehnika namenjenih samoistraživanju, a to su: srpski stil plemenske fuzije, plemenski flamenko i feng shui plesni ritual (www.hanawarda.com). U okviru srpskog stila plemenske fuzije prvo se radi osvešćivanje svakog dela tela: "Učimo kako da pomeramo skoro svaki mišić odvojeno i nezavisno od ostatka tela. To je isključivo fizički momenat i to je početna tačka. Potom pomeramo granice uma kroz layering učenje - različiti delovi tela mogu u različitim ritmovima da prate različite instrumente istovremeno. To je fenomenalan osećaj - kad shvatiš da tvoje telo može da bude ceo orkestar!"

Dalje se radi osvešćivanje energije pet osnovnih metafizičkih elemenata, a to su: voda (slow moves pokreti), zemlja (pops & locks pokreti), vatra (shimmy pokreti), vazduh (kroz pranayame) i etar (kroz meditaciju). "U ovom delu se radi i koreografija, a ujedno sa ovim osvešćivanjima tela, uma i energija, posmatramo i svoj ego, jer ego nije ništa drugo do koreografija: nešto što smo unapred osmislili, a onda se uživeli u to", objašnjava Hana i dodaje da nakon koreografije sledi improvizacija i tu na scenu stupa plemenski flamenko. "Ovde se vežba intuicija, povezanost sa drugim ljudskim bićima i telepatija. Kroz plemenski flamenko se energetski radi na nivou čakri - flamenko je ples prve čakre, muladhare - čista energija zemlje i svega onoga što je životinjsko u nama. I na kraju, posle koreografije i improvizacije, dolazi do potpunog prepuštanja, čime učimo i kako da takozvanu negativnu energiju pretvaramo u pozitivnu, što i jeste cilj svakog ljudskog bića."

Sloboda plesnog pokreta nas oslobađa i približava sebi - otvara nam unutrašnje oči kako bismo videli gde smo zablokirali energetski tok u sebi, kako Hana kaže: "Kada počneš da se krećeš, vidiš i gde zapinješ. Tu gde zapneš, tu je blokada. Ako ne možeš da podigneš levu ruku, znači da si nešto stavila pod nju i ne puštaš. Nema boljeg načina za otkrivanje fizičkih blokada od pokreta. Baš kao što nema boljeg načina za otkrivanje emocionalnih blokada od muzike. Pa, kad spojimo te dve stvari, dobijemo ples. U plemenskoj fuziji, muzika je jako bitna, jer od nje sve dolazi. Sve polazi od zvuka, muzike; Indusi i smatraju da je Univerzum nastao iz zvuka OM. Dakle, muzika postoji na ovom svetu da bi nam pokretala energiju na emotivnom nivou. Muzika pokrene emocije, a emocije pokrenu telo. Ako nešto zapne u tom nizu, ako počnem da plačem na muziku, umesto da igram, ako počnem da divljam umesto da plešem, ako poželim da vrisnem u toku plesa itd. - eto nerazjašnjenih stvari u meni..." Ove tehnike samootkrivanja kroz pranayame, asane, ples (koreografija, improvizacija i prepuštanje energijama) i meditaciju namenjene su svima, bez obzira na pol, godine, prethodno plesno iskustvo ili oblik tela, bitno je samo da osoba želi da se kroz ples okrene unutra, ka sebi.