Kada se za nekoga kaže da je uspešan obično se misli da je poznat, slavan i da ima novac. No, doživljaj uspešnosti često je sasvim drugačiji, zato što ne zavisi samo od novca i slave, već tu ima još kategorija koje su važne. Uspeh je zanimljiv fenomen i čitava armija istraživača bavi se proučavanjem tog fenomena već 40 godina. Oni su od rezultata svojih istraživanja kreirali metodologiju koja je danas poznata kao NLP ili neuro-lingvističko programiranje, a koja se i danas konstantno razvija.

Najnovija generacija NLP-a, kojom podučavamo naše studente na NLP Institutu, je osvežena najnovijim idejama i naučnim pronalascima, a daje nova saznanja i metode koje možemo da primenimo u svakodnevnom životu.

Najnovija istraživanja pokazala su da je doživljaj uspešnosti, zadovoljstva i sreće veoma individualna kategorija koja zavisi od izbalansiranosti sledeće četiri životne oblasti:

Blagostanje – podrazumeva ne samo da imamo sve što nam je potrebno, već pre svega slobodu da radimo ono što zaista želimo i sve što ide uz to.

Zdravlje – iako to za svakoga može da bude nešto drugo, za nekoga je to sposobnost da trči maraton, a za nekoga je da može da hoda bez štaka. Svakako je važno da postoji taj osećaj da smo zdravi i vitalni i da nam je dobro. Svi imamo primere u okruženju – ljudi koji su poslovno postigli veliki uspeh, ali su izgubili zdravlje, pa su razne tegobe posledica toga, kao npr. infarkt koji može da ima tragične posledice. To nije i ne treba da bude ishod „uspeha“, zato je zdravlje kategorija koju naglašavamo kao bitan element koji je potreban za osećaj uspešnosti.

Harmonični međuljudski odnosi – često se ljudi koji imaju novac i slavu ne osećaju uspešnima i nemaju doživljaj uspešnosti zato što su im međuljudski odnosi poremećeni sa onima koji su im bitni i koje vole. Zato je jako važno da umemo sistematski da radimo na svojim međuljudskim odnosima kako bismo mogli da imamo harmoničan i produktivan odnos sa ljudima koje često srećemo i sa kojima sarađujemo, bez obzira na to da li se radi o saradnicima ili klijentima, a naročito je važno da imamo dobar odnos sa svojim bližnjima.PageBreak

Radost uspeha
Shutterstock radost_uspeha_2

Svaki dan ispunjen radošću

Lično dostignuće, svrha – kada ljudi rade nešto gde imaju osećaj da ispunjavaju svoju svrhu, onda mogu da dostignu osećaj ličnog postignuća i zadovoljstva koje je neophodan sastojak za doživljaj uspešnosti. Samo onda kada ostvarujemo svoju životnu viziju, kao deo ostvarenja sebe i svoje svrhe, naša akcija dobija pravac i smisao. To u nama budi našu unutrašnju stvaralačku energiju i tada nam je svaki dan ispunjen radošću, ustajemo lako, sve što radimo nam pričinjava radost stvaranja, ne štedimo trud, niti može da nam ponestane motivacije.

Za postizanje osećaja uspešnosti koje je ispunjeno zadovoljstvom i srećom nije dovoljno da imamo ambiciju koja nas tera da imamo svega više, da budemo bolji od drugih… To nas samo vodi da se ponašamo po sistemu „zgrabi i beži“ i u suštini hrani samo naš ego. Ono što nas može da učini srećnim je osećaj da živimo u skladu sa sobom i da ispunjavamo svoju svrhu, da smo time drugima na usluzi i da ih podržavamo, da poštujemo i uvažavamo sebe i ljude oko sebe, da smo blagonakloni, brižljivi i zahvalni.

Za većinu ljudi je potrebno da dožive veliku transformaciju kako bi mogli da počnu da razumeju ovaj koncept. Ako se i vama čini da ovo sada baš i ne razumete sasvim ili ne znate šta sa ovim, onda ću vam reći da se opustite i uživate u procesu koji se već sada dešava, jer je sama činjenica da ovo čitate dokaz da ste na putu te transformacije i da samo treba da nastavite da radite na sebi. I dok radite na sebi i postajete sve zadovoljniji, uspešniji i srećniji, možda ćete iskusiti kako je sinhronicitet u stvari saradnja sa sudbinom.

Slavica Squire je vlasnik prvog NLP Institute u našoj zemlji, Podpredsednik European Coaching Association ECA, sertifikovani NLP Master Trainer i Master Coach Trainer, a ubraja se u internacionalne experte za lični razvoj top menadžera i traženih savetnika za vrhunske kadrove iz oblasti prodaje, HR, politike, medija i sporta. Njen uspeh i uspeh njenih klijenta dokazuju da su vrhunski poslovni rezultati neodvojivi od ličnog razvoja, balansa svih životnih oblasti, fleksibilnosti i otvorenosti.