Uspeh se mnogima čini nedostižan. Postoje brojni načini kako ga ostvariti, ali ipak nas većina pokušava sama otkriti svoj način.

Šta je zaista potrebno da biste bili vrhunski u svojoj oblasti?

Budite usamljena vučica

"Svake godine idem u Montreal na "Just for Laughs festival" sama. Ima toliko događaja koji pružaju priliku za povezivanjem, a kada ste sami prosto ste primorani da pričate sa drugim ljudima, što donosi sjajne prilike. Shvatila sam da se ne isplati da ciljate da pričate sa najvažnijom osobom u prostoriji. Umesto toga, mnogo se više isplati da budete druželjubivi, a ne da pričate odmah o poslu", kaže Kiti Leng, šefica sektora za komediju u jednoj agenciji.

Žestoko zabrljajte

"Jednom sam pritisnula 'stop' umesto 'record' kada sam snimala ključnu scenu u dokumentarcu o zatvorima. Pokušala sam sve što sam mogla da to spasem, ali bila sam skroz u haosu jer sam previše brinula što sam zeznula stvar. Zato sada mnogo cenim ljude koji umeju da kažu: 'Napravio sam grešku, a evo kako planiram da je ispravim, kaže Veri Ines, producentkinja i režiserka serije First Dates.

Uzmite marker

"To što sam naučila kako da se moj glas čuje u velikoj konferencijskoj sali bilo je od suštinskog značaja za moju karijeru. Tokom godina zaključila sam da je najbolje da sednete ili u sredinu ili na čelo stola da biste bili sigurni da će vas čuti. Takođe, ako postoji tabla ili flipčart, potrudite se da se dokopate markera i vi budete onaj koji zapisuje - ljudi će hteti da vam se obraćaju jer žele da vide svoje ideje zabeležene na papiru", kaže Niki Jejts, viša potpredsednica u jednoj zdravstvenoj kompaniji.

Povežite se na neočekivanom mestu

"Okupljanje povodom godišnjice mature je poslednje mesto na kojem sam očekivala da ću dobiti nova znanja za napredovanje u karijeri. Tom prilikom pričala sam sa sadašnjim biznis partnerom Džesikom Herin. Njena karijera bila je dosta drugačija od moje - ja sam radila u prodaji, a ona u IT sektoru.

Zato sada govorim ljudima da idu na što više događaja koji nisu iz njihove branše. Često se najbolje stvari rađaju kombinovanjem dve naizgled nespojive ideje u jednu originalnu viziju", kaže Blajt Haris.

Radite sa nekim ko je težak sa saradnju

"Jednom prilikom dobila sam da vodim PR kampanju za kompaniju čiji je izvršni direktor bio poznat kao težak za saradnju. Toliko ideja mi je bilo odbijeno. Sećam se da sam ležala na podu svoje kancelarije, bez ikakve inspiracije. Odjednom mi je palo na pamet: nijedna od ideja nije bila dovoljno otkačena. Zato sam pokušala nešto skroz drugačije i uspela sam - nekoliko meseci kasnije, izašao je članak u poslovnom magazinu Fortune i ubrzo posle toga kompanija je bila prodata za desetine miliona dolara. Izvršni direktor rekao mi je da je to bila direktna posledica mog vrhunskog PR posla.

"Ponekad su nam potrebne teške situacije da bi nas izbacile iz zone komfora", kaže Rozeta Pambakijan, potpredsednica globalnih komunikacija i brendiranja u kompaniji Tinder

Iskoristite kriznu situaciju

„Na dodeli BAFTA nagrada 2002. godine crveni tepih je počeo da se peni kao rezultat kombinacije protivpožarnog sredstva koje se nalazi u tepihu i kiše koja je počela da pada. Umesto da paničim, dosetila sam se da kažem svim gostima da će od sada makar njihove cipele biti otporne na vatru zauvek. Lako je pitati se zašto se nešto desilo, ali mnogo je bolje odmah potražiti rešenje. Kada situacija prođe, biće dovoljno vremena da se problem prouči i da se zahvaljujući njemu nauči nešto novo, odnosno da se postaramo da se tako nešto više nikada ne desi", kaže Amanda Beri, izvršna direktorka organizacije BAFTA.

Radite ono što zapravo ne volite

"Nekada sam prodavala sveže ceđene sokove barovima i restoranima. To je bio posao u kome nikada nisam čula reč "hvala". Niko mi se nije ni javljao niti poručivao napitke. Nikad. Ako je na skali od jedan do deset desetka skačem od sreće jer mi je bio sjajan dan, a kec želim samo da se vratim u krevet i više nikada ne ustanem, da kažemo da su moji dani bili uglavnom oko trojke. Taj posao i to osećanje pomogli su mi da napravim značajnu razliku između toga da li mi je samo dan bio loš ili je ceo posao loš", kaže Fara Stor, glavna i odgovorna urednica britanskog Kosmopolitena.

Izvor: Stil/Cosmopolitan