Postavljajte sebi pitanja i zapisujte sve odgovore. Budite iskreni. Budite radoznali. Dozvolite sebi da se iznenadite.

U celoj istoriji čovečanstva, mi, moderni ljudi 21. veka, pripadamo najsrećnijoj generaciji svoje vrste. U isto vreme smo i svedoci i učesnici izuzetnog tehnološkog napretka. Živimo kontinuiranu digitalnu revoluciju i fantastičan stepen ljudske kreativnosti. Čini se da naš prosperitet nema granica.
Međutim, svaki progres ima i svoju cenu. Današnji čovek sve teže podnosi ubrzane promene, i sve im se teže prilagođava. Uporedo sa ovim tehnološkim bumom, nešto sporije pristižu i nova humanistička znanja. Čovek ponovo dolazi u centar opšteg interesovanja i najrazličitijih istraživanja. Nauka se svakim danom sve više bavi proučavanjem plastičnosti ljudskog mozga. Kosmologija, integrativna medicina i kvantna fizika uporedo proučavaju pitanja materije i energije, svesti i spiritualnosti. Saznanja iz brojnih oblasti nam nude svoja tumačenja suptilne ljudske prirode. Njenog daljeg (mogućeg) usavršavanja. Uz stalno preispitivanje naše svrhe, smisla života, besmrtnosti.
Sasvim je logično što se poslednjih decenija beleži rast novih industrija, koje se isključivo bave razvojem ljudi i ljudskih potencijala.
S MOJE TAČKE GLEDIŠTA… NIJE TI NIŠTA…
Points of You (POY) je kompanija osnovana ne tako davne 2006. godine u Izraelu. Vizionari Efrat Šani (Efrat Shani) i Jaron Golan (Yaron Golan) su njeni tvorci. Kompanija se bavi treninzima i koučingom. Tačnije, bavi se razvojem ljudi i ljudskih potencijala na jedinstven i originalan način. Ime Points of You predstavlja inteligentnu igru reči koja potiče od engleskog izraza point of view.
Kreatori, koji inače dolaze iz biznis okruženja, u želji ne samo da čine, već i da šire dobra dela, osmišljavaju tzv. Coaching Game (Koučing igru). Misija vodilja cele POY priče jeste postizanje vidljivih, opipljivih i dugoročnih rezultata. Ne samo kod menadžera u poslovnom, već i u svetu „običnog čoveka”.
OZBILJNA IGRA?!
POY je osmišljen u formi igre. Osnivači su prepoznali situaciju u kojoj nekada već postignuti koučing rezultati mogu vremenom da izblede. Koučing proces je uglavnom sam po sebi verbalan i logičan. I nekada se klijenti vraćaju starim i neželjenim navikama.
Zato Efrat i Jaron postaju odlučni u nameri da stvore sredstvo koje će podržavati klijente i nakon završenog procesa rada. Tako se rađa Koučing igra. Ozbiljna igra, zasnovana na metodologiji baziranoj na iskustvima foto-terapije (jedne od terapeutskih metoda), i na principima neuro-nauke.
Čitava ideja Points of You koncepta jeste da sve na ovom svetu može biti sagledano iz bezbroj različitih uglova. Svaka stvar ili čovek, sve što vidimo i o čemu razmišljamo, ima bezbroj tačaka gledišta. Svaka zamisao ili situacija, prilika ili neprilika, poseduju neograničen broj opcija.
Postavlja se pitanje, kada, kako i zašto je potrebno da promenimo svoj ugao gledanja i proširimo svoje perspektive? Koji je to trenutak? Koje to okolnosti iziskuju razumevanje da naša fizička ograničenja onemogućavaju viđenje šire slike? Šta nam je činiti kad smo „zaglavljeni” u životu ili u izazovnoj situaciji koju doživljavamo bezizlaznom?
Za početak, treba shvatiti da je neophodno da se okrenemo. Pokrenemo i krenemo sa polazne tačke. Što se više pomeramo, više vidimo. Znam, nije lako. Ali, hteli – ne hteli, jedno je jasno – sve se kreće i pokreće. „Sve teče, sve se menja”. Kretanje predstavlja ključno gledište (point of veiw) Koučing igara.
FOTOGRAFIJE KOJE GOVORE
Cela igra je više nego jednostavna. Zasniva se na korišćenju kartica sa fotografijama i rečima. Slikovitih putokaza uz čiju pomoć se lakše pronalaze odgovori na različite teme. Gledajući fotografiju i posmatrajući reč, igrač (klijent) odgovara na postavljena pitanja. Kreira priče i daje sopstvena tumačenja. U interaktivnoj komunikaciji u kojoj se dele znanja, emocije, misli. Svaka priča ima svoj Points of You, jedinstvenu perspektivu i subjektivno viđenje sveta.
I u tome je cela poenta. U POY Igri, u kojoj nema ni pobednika ni pobeđenih, postoje samo igrači, i fotografije koje pokreću na razmišljanje. Uz kartice širimo sopstvene perspektive i produbljujemo iskustva. Slušamo druge, i drugi slušaju nas.