Tokom prethodnih nekoliko godina meditacija i mindfulness postale su teme koje sve više interesuju svet - promovisali su ih čak i Opra, Stiv Džobs i Keti Peri.

Ali, osim što mindfulness način života donosi blagodat na različitim poljima, svesna pažnja postaje sve više interesovanje velikih svetskih komapnija.

Istraživanja pokazuju da se zaista isplati investirati u edukaciju zaposlenih kada je u pitanju mindfulness, meditacija i vežbanje fokusiranosti, jer se mnogim velikim kompanijama ova praksa zaista isplatila.

Unošenje mindfulnessa u polje karijere nije samo dobro po zdravlje, rad i energiju, već predstavlja i fantastičnu investiciju koja se može ispaltiti na duže staze.

5 dobrih razloga zašto bi kompanije trebalo da ulože u mindfulness edukaciju:

1. Mindfulness, odnosno svesna pažnja smanjuje stres zaposlenih i ublažava rizik od "sagorevanja"

Biznis svet se suštinski promenio tokom poslednjih 20 godina. Sada imamo male superkompjutere u džepu, u mogućnosti smo da komuniciramo sa ljudima širom sveta. Uprkos očiglednim prednostima našeg bržeg, povezanijeg sveta, naše sadašnje doba takođe donosi snažne izazove: mi sada živimo u stalnom stresu i tehnološkoj brzini.

Mindfulness deluje kao snažna protivteža ovom napetom ubrzanom svetu. Brojne studije sugerišu da praksa svesne pažnje pomaže zaposlenima da smanje stres i steknu najvredniju prednost današenjeg doba - prilagodljivost. Istraživanja pokazuju da i osobe sa najstresnijim poslom imaju niži stepen emocionalne iscrpljenosti ako su prošlli kroz mindfulness trening.

2. Mindfulness može zadržati zaposlene

Radna snaga postaje sve više privremena, a ispitivanja pokazuju da česta promena zaposlenih velikim kompanijama donosi velike troškove. Iskustva pokazuju da vežbanje mindfulnessa, svesne pažnje, smanjuje nezadovoljstvo nezaposlenih i pomaže im da se bolje fokusiraju na posao i zadrže se na jednom radnom mestu.

PageBreak

5 dobrih razloga zašto kompanije treba da ulažu u mindfulness
Foto: Shutterstock 5-dobrih-razloga-zasto-kompanije-treba-da-ulazu-u-mindfulness

3. Mindfulness povećava produktivnost i angažovanje

Trening svesne pažnje takođe ima snažne efekte na produktivnost. Istraživači koji su proučavali efekte programa mindrfulnessa na radnom mestu otkrili su da je ovaj trening doveo do veće vitalnosti, povećanog fokusa i većeg nivoa angažovanosti zaposlenih na radnim zadacima..

4. Mindfulness deluje kao moćno sredstvo za regrutovanje vrhunskih talenata

Na uskom tržištu rada, gde se mnoge kompanije bore da privuku vrhunske talente, programi mindfulnessa pružaju kompanijama konkurentsku prednost. To je možda razlog zašto su vodeće kompanije poput Google, Nike i Apple i Goldman investirale u vežbanje svesne pažnje. I to ima smisla. Ako birate između firme koja ulaže u dobrobit i otpornost svojih zaposlenih i one koja to ne čini, većina pametnih kandidata će odabrati kompaniju koja više ulaže u uspeh svojih zaposlenih.

5. Svesna pažnja pojačava kreativnost i inovativnost.

Krativnost i inovativne ideje su neophodne svakoj kompaniji, a ispitivanja pokazuju da nekoliko minuta vežbanja svesne pažnje donosi do značajnog povećanja "divergentnog mišljenja“ i takođe povećava opseg ideja.

Zaključak je da se investiranje u mindfulness isplati i to na različitim nivoima. Ulaganje u dobrobit, uspeh i istrajnost vaših zaposlenih može doneti veću dpobit nego bilo koaj druga investicija.

Ulaganjem u mindfulness kompanije stvaraju okruženje sa manje stresa, manje neželjenog prometa, većom produktivnošću, više vrhunskih talenata i boljim inovacijama.

Izvor: Lovesensa