Kada vas kritikuju, najbolje je da ostanete hladnokrvni, ne shvatate sporne reči lično i pokušate da izvučete najbolje iz kritike koju ste primili. Ona vam, između ostalog, može dati i lekciju iz upravljanja osećanjima. Lori Deschene, autorka bloga "Tiny Buddha" smatra da kritike mogu da ojačaju otpornost na negativna osećanja.

Naučite da trpite.

Umesto burne reakcije i odbrambenog stava, naučite da prihvatite neprijatna osećanja koje je kritičar izazvao. Upravo kada smo povređeni treba da znamo kako da se smirimo i ne vodimo se emocijama. Tako ćete moći i da razvijete veštinu rešavanja problema, što je daleko lakše hladne glave.

Preispitajte sebe.

Ako ste posebno jako reagovali na nečiju kritiku, znači da je ona uspela da dopre do problema na koji ste posebno osetljivi. Preispitajte svoju reakciju i dođite do srži tog nerešenog problema. Možda je neko ostavio ožiljak svojim rečima, a na vama je da se toga oslobodite.

Budite racionalni.

Negativni ton dobro skriva korisne savete, tako da nemojte svaku kritiku da uzimate kao ličnu uvredu, već razumno promislite o njoj. Važno je da razumete da vam ne želi svaki kritičar zlo, već da može da vam pomogne.

Nije sve crno-belo.

Za pohvale uvek vezujemo pozitivna osećanja, a za kritiku negativna, tako da kritika ohrabruje da preispitate svoje instinktivne asocijacije i emocije. Onda kada prestanete da razmišljate crno-belo, samo nebo će vam biti granica!