Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da prestanete da dramatizujete: ovo stanje loše utiče na vaše zdravlje

Drama je odraz emocionalne nezrelosti. Emocionalno zrela osoba nije dramatična, ona je umerena, više dela nego što reaguje. Emocionalno zrela osoba oseća unutrašnji mir i retko reaguje burno.

  Izvor: Foto: Shutterstock

kako-da-prestanete-da-dramatizujete-ovo-stanje-lose-utice-na-vase-zdravlje3
Izvor: Foto: Unsplash/ Yoann Boyer

Šta je važnije drama ili unutrašnji mir?

Neke osobe su postale zavisne od drame. Oni prave dramu i tamo gde je nema, od svakog malog stresa prave sebi veliki stres koji ih dovodi do hiperpobuđenosti, a kasnije i do iscrpljenosti. Mnogi to čine kada brinu, kada su besni ali i kada osećaju euforiju, zaljubljenost i slična osećanja. Da li je to korisno? Da li je to zdravo? Nije.

Ako sebe uvodite u stanja euforije nužno ćete se posle osećati deprimirano, iscrpljeno. Ko visoko leti nisko pada. Drama nije nešto što će vam pomoći da se bolje osećate.

Ono što vam treba je unutrašnji mir i harmonija. Prvi od koraka ka postizanju unutrašnjeg mira jeste promena stava prema drami i osećanjima uopšte. Drama je loša, detinjasta i smanjuje kvalitet vašeg života. Unutrašnji mir jer posledica prihvatanja osećanja onakvim kakva jesu, bez dramatizovanja, preuveličavanja i uživljavanja. Nemojte se identifikovati sa vašim osećanjima. Osećanja su samo naučene reakcije iz prošlosti. Većina njih pretstavljaju obazac reagovanja koji ste imali kada ste bili deca. Biti detinjast može biti simpatično ponekad, ali na duže staze to nije mudro ni zdravo.

Drama je odraz emocionalne nezrelosti. Emocionalno zrela osoba nije dramatična, ona je umerena, više dela nego što reaguje. Emocionalno zrela osoba oseća unutrašnji mir i retko reaguje burno.

Povezane vesti

Kako da prestanete da dramatizujete?

Kada konstatujete da osećate neko osećanje, prihvatite ga u potpunosti. Prihvatite osećaje u telu i misli koje se javljaju sa tim osećanje. Ali nemojte se uživljavati u misli koje prate to osećanje. Napravite distancu prema tom osećanju tako što ćete podsetiti sebe da je to samo osećanje, vaša subjektivna reakcija, a ne odraz realnosti. Nemojte se opirati tom osećanju koliko kog da je intenzivno ili neprijatno.

Pustite da se osećanje javi, prostruji kroz vas i ode bez vašeg uplitanja, bez samoanaliziranja i uživljanjavanja. Ako imate potrebu da analizirate, učinite to kada osećanje prođe. Nemojte se poistovećivati sa osećanjem, osećanje je naučena reakcija, a vi ste vi.

Prilagođeno sa: Vaš psiholog

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj