Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ovo je jedini način da zacelite rane na duši: evo kako oprostiti i osloboditi se neprijatnih osećanja

Oproštaj predstavlja specifičnu tačku balansa između sreće i mržnje, a donosi mogućnost samoisceljenja i samooslobađanja.

  Izvor: Shutterstock
snaga_oprostaja_posveta_svim_ranama_koje_ne_zaceljuju_model_oprastanja_4
Izvor: Shutterstock

Model opraštanja i kako da oprostite:

Način na koji je postupila Eva predstavlja jasnu šemu modela opraštanja, koji savetuje i Everet Vortington (Everett Worthington), klinički psiholog i stručnjak na polju opraštanja. Upravo je Vortington formirao model kojim treba da se vode ljudi dok prolaze kroz ovu fazu. Suština oproštaja je u otpuštanju ideja odmazde, osvete, mržnje i gorčine koju donosi neopraštanje.

Kako je čin opraštanja sam po sebi težak, Vortingtonov model, nazvan REACH, daje pojedinačne korake kroz koje pojedinac efikasno može dostići svoj cilj, u ovom slučaju, osećaj oslobođenja kroz otpuštanje negativnih emocija i uspomena putem oproštaja.

1. Prvi korak podrazumeva podsećanje na povredu (uvredu) koju ste doživeli. Ovaj klinički psiholog ističe da je izuzetno važno da sebi dozvolite da osetite i priznate jačinu i veličinu bola i ljutnje koju izaziva delo počinjeno prema vama.

2. Sledeći korak sastoji se u pokušaju da shvatite počinitelja i pokušate da sagledate situaciju iz njegove perspektive, razumevajući prilike i okolnosti sa kojima se počinitelj u datom trenutku suočavao.

3. Nakon ove dve faze, osoba bi trebalo da sama donese odluku i da izabere da li će sebi i počinitelju dati poklon u vidu opraštanja, bez obzira da li je počinitelj taj oproštaj tražio ili zaslužio. Naime, opraštanje nije povezano sa počiniteljem već sa odlukom da sebe oslobodite počinitelja i prekinete sponu – začarani krug između njega i svog bola i besa.

Kako da se oslobodite straha, anksioznosti i negativnih emocija: ova osećanja uzrokuju sabotažu ciljeva

4. Naredni potez podrazumeva obavezivanje u vezi sa javnim istupanjem kada je u pitanju oproštaj. Iako zvuči pompezno, ovaj čin zapravo može biti običan razgovor sa psihologom, savetnikom, prijateljem ili članom porodice, u kom će žrtva glasno izjaviti da nekome oprašta. Ovaj korak se sprovodi sa ciljem da sebe na taj način podsećate da ste doneli ovakvu odluku i da stojite iza nje.

5. Poslednji potez podrazumeva neodstupanje od oproštaja. Jednom kada odlučite da nekome oprostite i time sebe oslobodite te osobe i traume, budite jaki u svojoj odluci čak i kada naleti bola, besa i tuge preplave vaš um i telo.

Važno je naglasiti da oproštaj ne sme da se pomeša sazaboravom, jer zaboravljanje nečijeg zlobnog čina nije preporučljivo, mudro, niti uvek moguće. Oproštaj zapravo podrazumeva otpuštanje negativnih emocija u vezi sa pojedincima ili grupama, ali ne i zaboravljanje čina ili nužno obnavljanje bilo koje vrste veze sa počiniocem (počiniocima).

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj