Svaki čovek zauzima neku životnu i radnu poziciju. Oni ambiciozniji vode, a oni malo manje ambiciozni bivaju vođeni. Visoke pozicije u kompanijama donose veću platu, ali i veću odgovornost. A neki rukovodioci ostaju zaposlenima u veoma lepom sećanju jer koriste nekonvencionalne principe upravljanja. Jedan od njih je i bivši direktor jednog velikog modnog brenda koji je sa zaposlenima imao veoma zanimljiv odnos. Zove se Miki Dreksler, a svako ko je sa njim razgovarao morao je da odbaci formalnost.

Osamdesetogodišnji predsednik brenda odeće "Alex Mill" i bivši izvršni direktor kompanija "Gap" i "J.Crew Group" kaže da više voli da mu se kolege i zaposleni obraćaju kao običnoj osobi, oslovljavajuć ga samo njegovim imenom Miki, piše cnbc.com.

"Niko me ne može zvati ‘gospodine’. Nije me briga o kome je reč“, rekao je Dreksler tokom intervjua za LinkedIn 10. aprila, dodajući da je ta titula protivna njegovoj filozofiji liderstva koja nalaže da bude na istom nivou kao i ljudi oko njega.

”Čak i u restoranima, kažem ljudima da me zovu Miki, to je to. Želim da se ne osećaju kao da su ispod mene."

Drekslerova priznanja u industriji odeće su duga, a bio je i član odbora kompanije "Apple" od 1999. do 2015. godine.

Bez obzira na njegova dostignuća, Dreksler je insistirao da nije ništa bolji od prosečnog zaposlenog, a drugi šefovi bi trebalo da imaju sličan stav, rekao je. "Lako je voditi kompaniju, ali povezivanje sa kolegama je suštinski deo liderstva", dodao je on.

″Morate da se povežete sa timom. Ne možete biti u svojoj kuli od slonovače. ... Ne učite od birokratije u kancelariji”, rekao je Dreksler, napominjući da mu se takođe ne sviđa ”loša konotacija” titule ”izvršni direktor”.

Šefovi koji rade sa svojim zaposlenima - tako što traže doprinos, nude povratne informacije ili jednostavno su zainteresovan i u toku - podstiču razvoj karijere i šalju jasnu poruku da su njihovi ljudi važni. Zaposleni sve više cene vezu sa svojim menadžerima, prema istraživanju centra Pew Research iz marta 2023. Saznajte i kako sindom ponedeljka može da vam pokvari celu nedelju.

Empatija i transparentnost su osobine važne za šefove, rekao je za CNBC Make It u oktobru Dipali Vjas, direktor u kompaniji Korn Ferry.

"Menadžer koji vlada balansom emocionalne inteligencije i nije tako krut - to je dobar šef“, rekao je Vjas, koji ima 25 godina iskustva u zapošljavanju. Dodao je da zaposleni takođe treba da traže šefa koji je "prilagodljiv i ko vam daje moć da rastete“.

shutterstock_2159023891.jpg
Foto: Shutterstock

Dreksler je razgovarao sa svojim kolegama, kako početnicima, tako i rukovodiocima, postavljajući jednostavna, otvorena pitanja o njihovom poslu ili vaspitanju, rekao je. On to naziva ćaskanjem, ali može se nazvati i umrežavanjem – stvaranjem veze uz neformalnu, prijateljsku interakciju.

"Upoznajte sve ljude“, rekao je Dreksler, dodajući da je ćaskanje veština koju je razvio kao izvršni direktor, a ne nešto što je uvek radio. "Budite normalna osoba, a ne osoba u kuli od slonovače koja misli da je pametnija od svih. … Nikada ne naučite nešto novo osim ako nemate vezu sa nekim.“

BONUS VIDEO:

00:50
Dr Vladeta Jerotić: Šta nikada ne treba govoriti i raditi Izvor: RTS planeta