Komunikacija je nešto bez čega ne možemo jer smo kao društvena bića predodređeni za interakciju s drugima. Komunikacija je posebno važna u poslovnom svetu, kada nije samo bitno ono što se kaže, već i način na koji se to uradi, ton, mimika, gest… U poslovnom okruženju želimo da ostavimo dobar utisak, da se predstavimo kao neko ko ima znanje, ko je siguran u sebe, stabilan, ko ima svoje mišljenje i ne odustaje od njega. Želimo da pokažemo da smo autoritet. Da bismo to postigli, svoju komunikaciju moramo tome da prilagodimo i da izbegavamo određene rečenice i fraze kojima sami sebe sabotiramo. Evo nekoliko primera koji najslikovitije pokazuju koliko su u komunikaciji bitne nijanse:
- Umesto “izvinite što vas uznemiravam”, recite “kada budete imali vremena, volela bih da porazgovaramo o”...
- Umesto “nadam se da je to u redu”, kažite “hvala što ćete razmotriti moj predlog”
- Umesto “možda grešim” kažite “ono što znam je da..”
- Umesto “samo sam htela da podelim s vama” kažite “podeliću s vama...”
- Umesto “da li vam to ima smisla” kažite “kako vam se čini...”
Prve fraze upućuju na vaš podređen položaj u odnosu na sagovornika, na vašu stidljivost, nesigurnost, na sumnju u sebe što nikako nije dobro, jer ne odajete utisak nekoga u koga može da se ima poverenje. Ove druge fraze, naprotiv, govore da ste osoba od autoriteta, da imate visok stepen samopouzdanja, da ste sigurni i da vi kontrolišete situaciju.
Izvor: Sensa