5 REČENICA KOJE VAS BLOKIRAJU DA USPETE: Ne izgovarajte ih na poslu - ostavite utisak osobe koja zna šta želi

Ako želite da ostavite što bolji utisak u poslovnoj komunikaciji, postoje određene fraze koje treba da izbegavate jer vas sprečavaju da uspete. Evo koje su to rečenice.

Shutterstock

Komunikacija je nešto bez čega ne možemo jer smo kao društvena bića predodređeni za interakciju s drugima. Komunikacija je posebno važna u poslovnom svetu, kada nije samo bitno ono što se kaže, već i način na koji se to uradi, ton, mimika, gest… U poslovnom okruženju želimo da ostavimo dobar utisak, da se predstavimo kao neko ko ima znanje, ko je siguran u sebe, stabilan, ko ima svoje mišljenje i ne odustaje od njega. Želimo da pokažemo da smo autoritet. Da bismo to postigli, svoju komunikaciju moramo tome da prilagodimo i da izbegavamo određene rečenice i fraze kojima sami sebe sabotiramo. Evo nekoliko primera koji najslikovitije pokazuju koliko su u komunikaciji bitne nijanse:

  1. Umesto “izvinite što vas uznemiravam”, recite “kada budete imali vremena, volela bih da porazgovaramo o”...
  2. Umesto “nadam se da je to u redu”, kažite “hvala što ćete razmotriti moj predlog”
  3. Umesto “možda grešim” kažite “ono što znam je da..”
  4. Umesto “samo sam htela da podelim s vama” kažite “podeliću s vama...”
  5. Umesto “da li vam to ima smisla” kažite “kako vam se čini...”

Prve fraze upućuju na vaš podređen položaj u odnosu na sagovornika, na vašu stidljivost, nesigurnost, na sumnju u sebe što nikako nije dobro, jer ne odajete utisak nekoga u koga može da se ima poverenje. Ove druge fraze, naprotiv, govore da ste osoba od autoriteta, da imate visok stepen samopouzdanja, da ste sigurni i da vi kontrolišete situaciju.

Izvor: Sensa