Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

7 načina da se rešite zabrinutosti zbog korona virusa: saveti za prevazilaženje anksioznosti usled pandemije virusa COVID-19

Zabrinutost i panika usled pandemije korona virusa može ostaviti negativan trag po mentalno zdravlje! Evo kako da se na 7 različitih načina suočite sa anksioznošću u izazovnoj situaciji...

  Izvor: Foto: Shutterstock

7-nacina-da-se-resite-zabrinutosti-zbog-korona-virusa-saveti-za-prevazilazenje-anksioznosti-usled-pandemije-virusa-covid-192 - Copy
Izvor: Foto: Shutterstock

4. Rešite paradoks anksioznosti. Anksioznost raste proporcionalno tome koliko se čovek pokušava rešiti toga. Ili kako je Carl Jung rekao, “Ono čemu se opireš opstaje…” Borba protiv anksioznosti može imati različite oblike. Ljudi bi mogli da odvrate pažnju pićem, hranom ili nekim neadekvatnim aktivnostima koje bi primenjivali više nego inače (razvijali zavisnost). Oni mogu više puta tražiti uveravanje od prijatelja, porodice ili zdravstvenih stručnjaka da će sve biti u redu. Ili će možda opsesivno proveravati vesti u nadi da će smiriti svoje strahove. Iako takva ponašanja mogu trenutno da pomognu, dugoročno mogu pogoršati anksioznost. Izbegavanjem anksioznosti činimo da se ona uporno vraća. Umesto toga, dozvolite ispoljavanje vaših anksioznih misli, osećanja i fizičkih manifestacija, prihvatajući anksioznost kao adekvatnu reakciju u datom trenutku za vas. Kada se pojave talasi koronavirusne anksioznosti, primetite i opišite to iskustvo sebi ili drugima bez samoosuđivanja i predviđanja. Oduprite se nagonu da pobegnete ili smirite svoje strahove opsesivno čitajući ažuriranja virusa. Paradoksalno je da će se suočavanje sa anksioznošću u trenutku dovesti do manje anksioznosti tokom vremena.

5. Prevazići egzistencijalnu anksioznost. Zdravstvene pretnje pokreću strah koji je u osnovi svih strahova: strah od smrti. Kada se suoče sa informacijama o sopstvenoj smrtnosti, ljudi bi mogli postati opsednuti sa anksioznošću vezanu za zdravlje i hiperfokusirani na bilo koje znake bolesti. Pokušajte da se povežete sa životnom svrhom i izvorima smisla, bilo da je u osnovi duhovnost, odnosi ili potraga za nekim drugim izvorom. Uključite se u nešto važno što odlažete godinama i preuzmite odgovornost za to kako živite svoj život. Fokusiranje ili otkrivanjem „zašto“, može vam pomoći da se nosite sa neizbežnom anksioznošću.

Povezane vesti

6. Povećati brigu o sebi. Tokom situacija koje izazivaju anksioznost, važno je setiti se isprobanih strategija za sprečavanje i smanjenje anksioznosti. Osigurajte adekvatan san, redovno vežbajte, hranite se zdravo, provodite vreme u prirodi i koristite tehnike opuštanja kada ste pod stresom. Davanje prioriteta ovakvim ponašanjima tokom koronavirusne krize možete uticati na povećanje vašeg psihološkog blagostanja i jačanju imunološkog sistema. Da bi lakše prevazišli neprijatan životni događaj potrebno je pronaći nov izvor satisfakcije i ličnog zadovoljstva. Potrebno je da punimo energiju kako bismo što bolje odreagovali u datom momentu.

7. Požalite se nekome ako vam je potrebna podrška. Ljudi koji su ranjivi na anksioznost i srodne poremećaje mogli bi smatrati da je epidemija koronavirusa posebno neodoljiva. Shodno tome, mogu se javiti simptomi anksioznosti koji ometaju rad, održavanje bliskih odnosa, druženje ili brigu o sebi i drugima. Iako ćete se možda osećati bespomoćnim tokom ovog stresnog perioda, primenom ovih strategija može vam pomoći da anksioznost ne postane problem sam po sebi i omogući vam da kroz epidemiju prođete efikasnije.

Preusmerite pažnju. Naš um je stvoren da nas zaštiti. Kao takvi, mi smo pristrasni da razmišljamo potencijalnim pretnjama. Kad se nađete prepuni razmišljanja o zastrašujućim stvarima koje bi se mogle dogoditi, važno je zapamtiti ovu tendenciju precenjivanja verovatnoće za loš ishod. Da, moguće je da se moglo dogoditi nešto loše. Priznajte ove brige, ali vežbajte da preusmerite svoj um na sadašnjost. Meditacija vam može veoma pomoći u tome.

Ograničite izlaganje vestima. Postoji neverovatan broj vesti i još beskrajna ponuda informacija dostupnih na društvenim medijima. Ako ste zabrinuti zbog COVID-19, možda ćete potražiti dosta vremena u potrazi za ažuriranjima i proveravanjem. To je obično kontraproduktivno, jer prodajni mesta i mreže društvenih medija crpe katastrofalne ili senzacionalne priče kako bi dobili poglede. Ograničite se proveravajući vesti jednom dnevno. Isključite automatska obaveštenja o vestima na vašem pametnom telefonu. Verujte da ćete, ukoliko postoji važan razvoj događaja, brzo čuti o tome.

Izvor: Psihološki saveti

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj