Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Simptomi DEPRESIJE tokom pandemije korona virusa: da li karantin može da ugrozi mentalno zdravlje?

Koje korake možete preduzeti za poboljšanje svog mentalnog zdravlja?

  Izvor: Foto: Shutterstock

simptomi-depresije-tokom-pandemije-korona-virusa-da-li-karantin-moze-da-ugrozi-emntalno-zdravlje3
Izvor: Foto: Shutterstock

2. Ishrana

Hrana koju jedemo može imati direktan uticaj na naše mentalno zdravlje. Pokušajte da imate uravnoteženu ishranu bogatu povrćem i hranljivim sastojcima.

Izbegavajte prerađenu hranu i onu bogatu zasićenim masnoćama i rafinisanim ugljenim hidratima.

3. Društvena povezanost

Povezanost sa drugima važna je za naše mentalno i fizičko blagostanje i može nas zaštititi od anksioznosti i depresije.

Uprkos fizičkim barijerama, važno je pronaći alternativne načine održavanja veza sa porodicom, prijateljima i zajednicom tokom ovog izazovnog vremena.

Društvene mreže i video pozivi su sjajno rešenje.

4. Vežbanje

Fizička aktivnost smanjuje anksioznost, stres i depresiju i predstavlja deo plana za lečenje osoba sa mentalnim tegobama.

Redovno vežbanje takođe poboljšava rad vašeg imunog sistema i smanjuje upale u organizmu.

Pokušajte da fizičku aktivnost učinite prijatnim i korisnim delom svakodnevne rutine dok ste kod kuće.

Zakazivanje fizičke aktivnosti na kraju vašeg „radnog dana“ može vam pomoći da odvojite posao od vašeg ličnog života kada radite od kuće.

5. Kontrola stresa

Važno je da budete u stanju da prepoznate kada ste pod stresom. Na primer, možete imati napad panike, brže otkucaje srca ili "leptiriće" u stomaku. Zatim pronađite načine da smanjite stres.

Povezane vesti

Vežbanje mentalnog zdravlja, na primer pomoću meditacije, može umanjiti stres i poboljšati zdravlje. Postoji veliki broj vežbi disanja koje takođe mogu pomoći u kontroli stresa.

Provedeno vreme na otvorenom takođe smanjuje stres. Zato razmislite o tome da provedete vreme u dvorištu, na balkonu ili, ako je moguće, prošetajte sami kroz prirodu.

Razgovor o vašim iskustvima i nedoumicama sa pouzdanom osobom takođe može da zaštiti vaše mentalno zdravlje.

6. Izbegavajte konzumiranje alkohola

Alkohol može samo pogoršati neprijatne simptome.

Napomena: Ukoliko iamte određene mentalne tegobe, važno je da se obratite stručnom licu za pomoć.

Postoje razna online psihološka savetovališta i online psihoterapije, a svi koji osećaju određene psihološke probleme, mogu pozvati i sledeće brojeve telefona:

Ministarstvo zdravlja je otvorilo posebnu telefonsku liniju za psihosocijalnu pomoć građanima: 0800/309309.

Institut za mentalno zdravlje ima posebnu liniju za starije od 18 godina: 063/1751150.

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj