Koliko odeća utiče na utisak koji ljudi imaju o nama? Da li odećom ispoljavamo svoje lične osobine i preference ili je nevažno šta imamo na sebi?

Ako želite biti primećeni, trudite se da se razlikujete po stilu, boji, dizajnu od drugih.

Pročitajte još:

Šta treba prećutati ili reći drugačije: 9 rečenica koje mogu da povrede sagovornika

Da li su ljubomora i zavist isto

Ako idete na razgovor za posao potrudite se da akcenat bude na vašim sposobnostima, a ne na odeći. Ako izlazite na prvi sastanak trebalo bi da se atraktivnije obučete, ali sa ukusom.

Takođe, veliku zlogu u načinu oblačenja i kakav utisak želite da ostavite ima boja odeće koju nosite.

Psihologija boja ističe da svaka nijansa ima svoje značenje, a dokazano je da boje mogu uticati na naše raspoloženje i način na koji nas drugi ljudi na prvi pogled doživljavaju.

Istraživanje koje su 1974. godine sproveli Keith Jacobs i Frank Hustmyer dokazuje da boje mogu promeniti vaš puls, krvni pritisak i način disanja.

Predstavljamo vam psihološki vodič koji otkriva koju poruku šalje boja vaše odeće:

1. Plava - lojalnost, stabilnost,smirenost
2. Crvena - strast, agresija, snaga
3. Žuta - radost, optimizam, mladost
4. Zelena - zdravlje, uspeh, nada
5. Crna - moć, misterioznost, profesionalizam
6. Ljubičasta - prestiž, spiritualnost, luksuz
7. Braon - stabilnost, prirodnost, humanost
8. Bela - čistoća, nevinost, nežnost
9. Narandžasta - energija, zabava, brižnost
10. Siva - neutralan, praktičan, tih

Psihologija boja peporučuje i određene boje odeće za konkretne situacije i aktivnosti. Tako se na primer za sastanke i posao preporučuje odeća u zelenoj, plavoj, braon i crnoj boji, dok ćete pogrešan utisak ostaviti ako ste u jarko žutoj, crvenoj ili sivoj nijansi.

Ženama se za romantičnesastanke preporučuje crvena boja, a muškarcima plava.

Ukoliko želite da ostavite utisak lidera, moćne i samopozdane osobe, psihološka istraživanja pokazuju da nećete pogrešiti sa crnom.

Izvor: Lovesensa