Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 koraka za ublažavanje emocionalne gladi

Opsesivna žudnja za specifičnom hranom u određenom trenutku nije slučajna i javlja se zbog želje da se bolje osećamo ili da promenimo nivo energije...

  Izvor: Foto: Profimedia

Osećaj gladi ne znači uvek da je našem organizmu potrebna hrana, problem može biti drugačije prirode, emocionalne. Ako vam, na primer, unutrašnji glas govori da treba više da se zabavljate, a vi ga ne slušate, osetićete želju za hranom koja sadrži pirazin, kao što su kikiriki, indijski orašcici ili orasi, zato što pirazin aktivira centar za užitak u mozgu.

Dr Dorin Virtju, psihološkinja i klinička terapeutkinja za poremećaje u ishrani, u knjizi "Žudnja za hranom" tvrdi da je emocionalno prejedanje krivac za svaku gojaznost, svako skretanje sa puta uravnotežene ishrane i svaku bolest vezanu za ishranu.

Ovde možete pogledati 8 karakteristika emocionalne gladi, a "prva pomoć" ne može zameniti dubinski rad na sebi ali može da vam pomogne da se oduprete napadu emocionalne gladi:

1. Odlučite da ne jedete sledećih petnaest minuta.
2. Udaljite se od hrane, ako vam je pri ruci.
3. Operite zube ili popijte vodu kako biste se oslobodili gladi koja potiče iz usta.
4. Zapitajte se: "Da li osećam strah, gnev, napetost ili stid?"
5. Ta osećanja zamenite ljubavlju prema sebi:

a) pokušajte da prizovete osecanje ljubavi i sreće, osećaj koji nas preplavi, na primer, kad pobedimo na takmičenju ili kad kao dete otvaramo poklon. Pronađite barem naznaku tog osećanja u sebi i pokušajte da ga rasplamsate koliko god možete.

b) neprestano ponavljajte: "Opraštam sebi, prihvatam se i verujem samom sebi."

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj