Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

6 MISLI KOJE VAS ČINE DEPRESIVNIM, A DA UOPŠTE TOGA NISTE SVESNI: Ako ovo imate na umu, mentalno zdravlje je ugroženo!

Autor Teodora Andrić

6 misli koje vas čine depresivnim - evo koje mentalne toksine treba d aizbacite iz svog uma!

 6 misli koje vas čine depresivnim. Izvor: Shutterstock

Kakve su nam misli, takav nam je život! Od naših misli sve potiče - raspoloženje, kvalitet života i odnosa, samopouzdanje, stav, prihvatanje šansi... Kakve misli gajite, takvi plodovi se rađaju. Zato je važno stalno se fokusirati na negovanje i razvijanje pozitivnih misli, dok sa negativnim treba raditi, otpuštati ih i menjati ih pozitivnim uverenjima.

Pročitajte još

Evo kojih 6 misli loše utiču na vašu psihu i čine vas depresivnim:

1. Perfekcionizam - postavljanje prevelikih očekivanja za sebe i svoj rad. Perfekcionisati vrše pritisak na sebe, imaju pritisak šta će drugi o njima misliti i veruju da nikada nisu dovoljno dobri. Ovo stanje može dovesti do potiskivanje emocija, sindroma "sagorevanja", anksioznosti, glavobolje, nedostatka energije, preopterećenja, a strah od neuspeha sprečava vas da pokažete koliko umete i možete zapravo.

2. Samokritika - Ovo je situacija kada stalno sebe kritikujete, svoj izgled, dostignuća, fizičke i mentalne sposobnosti. Samokritika uništava samopouzdanje i sprečava vas da vidite svoje dobre strane i kvalitete. Budite nežniji prema sebi.

3. Sumnja u sebe - Druga vrsta negativnih misli o sebi je nesigurnost. Ako često kažete: "Nikada ovo ne bih mogla da uradim", zapitajte se zašto se tako osećate. Ako otkrijete da odbijate prilike jer se plašite da ćete napraviti grešku, verovatno se borite sa sumnjom u sebe.

Saznajte i...

4. Preterano razmišljanje - Ukoliko kreirate negativan scenario događaja u svojoj glavi i pravite prenagljene zaključke o stavovima i ponašanju drugih, moguće je da se preterano borite sa mislima, posbeno onim pesimističnim. Preterano razmišljanje o situacijama nad kojima nemate kontrolu je gubljenje vremena i energije. Prekomerno razmišljanje takođe može dovesti do toga da lako osuđujete druge, što može ugroziti odnose.

5. Preterana anksioznost - Preterana briga može negativno uticati na kvalitet života jer ugrožava koncentraciju i skreće pažnju sa zadatka. Uvlači vas u proces razmišljanja koji se ponavlja i koji nema nikakvu pozitivnu svrhu. Ako često brinete bez razloga, moguće je da se borite sa ovim problemom.

6. Izgovori - Ukoliko često imate izgovore zašto nešto niste uradili, ili zašto ste neku priliku propustili, to vas sprečava da živite najbolji život. Razmiliste šta je to što vas vuiče ka izgovorima i ne dozvoljava vam da uradite nešto važno za svoj život.

Napomena: Ukoliko osećate neke negativne promene u mentalnom zdravlju, obratite se za pomoć psihologu ili psihoteraputu.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj