Šta bi se desilo kada bi neki od likova iz fiktivnog sveta otišao na terapiju i da li bi njihov život i tok njihove priče izgledao drugačije i – što je još važnije – da li bi bio vredan čitanja ili življenja? Psihološkinja Tamara Obrenović osmotrila je neke od najupečatljivijih junakinja filma i književnosti kroz prizmu psihoterapeutskograda.

U razgovoru koji je vodila MarijaZatezalo, psihološkinja je govorila i o psiho analizi Frančeske Džonson, glavne junakinje čuvenog filma "Mostovi okruga Medison":

"Imala sam misli o njemu s kojima nisam znala što bih, a on ih je sve do jedne pročitao. Ponašala sam se kao sasvim druga žena, no nekako sam bila više svoja nego ikada." (Frančeska Džonson)

Frančeska Džonson se suočava sa problemom mnogih žena u srednjimgodinama. Vrlo je važan i kontekst u kome se radnja dešava; naime, to je mirna seoska sredina u vremenu u kome su porodične vrednosti imale primat nad individualizmom, ne samo zakonski i kulturno, već i psihološki. Frančeska se udala i u određenim uslovima zasnovala porodicu, onda se desilo šta se desilo, i kada je shvatila da odnos sa Robertom ne može da realizuje, donela je odluku. Da je u to vreme u Ajovi postojala psihoterapija, velika je verovatnoća da bi ona zakazala termin zbog patnje koju nosi, zbog ambivalencije, čežnje i neostvarenih snova.

Šta se može uraditi?

Robert predstavlja sve što ona nema – slobodu, smelost, individualizam, daleke predele, neistražene delove njene ličnosti. Frančeska ima potrebu da otkrije sve svoje potrebe i da živi ispunjeno, ali ima i potrebu da bude majka svojoj deci i da ne napravi veliku štetu ljudima koje voli i ne napusti sigurnost transgeneracijskih porodičnih vrednosti koje su stub slike o sebi.

Svaka odluka koju donesemo je proizvod merenja, gde na jednom tasu vage stoje prednosti jednog izbora, a na drugom tasu prednosti drugog. Naša klijentkinja je mapirala odnos koristi i štete i odluka joj se ukazala sama. Preispitivanjem ovog izbora učinili bismo ga jasnijim. Pojasnili bismo potrebe koje je želela da ispuni sa Robertom i tražili druge načine da istražuje sebe i ostvaruje svoju autentičnost i strast putem talenata, kroz koje bi i ta bolna i opipljiva ljubav mogla da se proradi i sublimira u snažna umetnička dela.

Izvor: Sensa