"Pre nekoliko meseci dobila sam novi posao - odlična pozicija, visoka plata, ugodni uslovi. Problem je što ne mogu da nađem zajednički jezik sa timom - znam da moje kolege stalno diskutuju o meni, ogovaraju me za leđa i uglavnom su negativni prema meni. Važna mi je zdrava atmosfera u timu - sada se svakog dana na poslu osećam kao da sam izopštena. Šta bih trebala da uradim?"

Ovo pitanje na jendom ruskom portalu postavila je žena koja je našla sjajan posao, karijera joj ide uzlazno, ali međuljudski odnosi na poslu joj zadaju problem. Evo kako je na njen problem odgovorio ruski pshijatar i psihoterapeut Hristo Van Mer.

"Veruje se da je komunikacija dobra za naše emocionalno zdravlje, ali moramo razlikovati toksične i štetne tračeve od razgovora koji nam pomaže da se družimo i uspostavljamo poslovne odnose. Nažalost, kancelarijski tračevi su često prva vrsta.

Kada zaposleni provode mnogo sati dnevno zajedno i takmiče se za iste resurse i pozicije u kompaniji, konkurencija je neizbežna. Neki ljudi su uporni da je ogovaranje sastavni deo kancelarijskog okruženja i neophodna veština za napredovanje u karijeri. Drugi veruju da je ogovaranje nepotreban i potencijalno štetan deo korporativne kulture koji ubija moral i nateže timske odnose. Razgovaramo o tome kako se pravilno nositi sa tračevima.

Nemojte učestvovati u ogovaranju. Zvuči prilično očigledno, ali jednostavno napuštanje interakcije može biti najbolja opcija. Nemojte davati vizuelne naznake da ste zainteresovani da slušate ili učestvujete u diskusiji na bilo koji način. Ako vam neko prosledi zanimljivu priču, nemojte je prenositi dalje. Preuzmite ličnu odgovornost da postupate sa integritetom i nastavite da radite mirno. Pored toga, ponekad zaboravljamo da imamo sposobnost da se fizički i emocionalno udaljimo od ljudi koji se ponašaju na nepoželjan način. Ogovaranje na radnom mestu može biti teško kontrolisati, ali možete da kontrolišete kako ćete reagovati na njega - ako primetite nekoga ko stalno pravi probleme, preduzmite neophodne korake da sa njim komunicirate što je manje moguće. Najbolja odbrana je neznanje.

Delite pozitivne informacije. Umesto da govorite negativne stvari o svojim kolegama, fokusirajte se na prenošenje nečeg pozitivnog kako biste mogli da promenite situaciju ili kako je vaše kolege doživljavaju.

Čuvajte detalje svog ličnog života u privatnosti. Možda bi bilo najbolje da tim zna dovoljno o ​​vama da bi mogao da vodi prijateljski razgovor, ali ne toliko da bi bilo koja informacija koju ima mogla da ometa vašu promociju. Ako želite da se sprijateljite sa kolegama na društvenim mrežama, razmislite o postavljanju podešavanja privatnosti na svom Facebook-u ili Instagramu, bar dok ne osetite da su dostigli određeni nivo poverenja.

Borite se protiv tračeva. Ako ljudi koji vas ogovaraju veruju da zbog toga neće biti negativnih posledica, neće imati podsticaja da prestanu sa tim. Nasuprot tome, ako znaju da ste svesni šta rade, to povećava šanse da će o vama prestati tračevi. Pokušajte da otvoreno i smireno prenesete svoju poruku primaocu – pitajte zašto mu informacija o kojoj se razgovara smeta, a ako se trač tiče druge osobe, recite mu da ste spremni da o tome razgovarate sa osobom protiv koje je usmeren.

Pokušajte da pomognete. Uključite ogovarače u razgovor koji im omogućava da izraze svoje stvarne pritužbe i imaju razumevanja. Možda su nezadovoljni što su propustili priliku za obuku ili unapređenje, ili su ljuti što meta ogovaranja ima posebne uslove za rad ili pogodan raspored. Kopajte malo dublje i vidite da li možete pronaći rešenje.

Fokusirajte se na rešenja, a ne na probleme. Kada je grupa kolega zabrinuta za određeno pitanje, nastaje mnogo tračeva. Ako smatrate da timski razgovor dovodi do pritužbi ili tračeva, pitajte svoje kolege koja prava rešenja problema mogu da ponude. Naravno, grupa možda neće doći do odgovora, ali prebacivanje pažnje na stvarna rešenja u velikoj meri će smanjiti želju za ogovaranjem.

Zapamtite da na poslu morate da radite. Angažovani ste da obavljate određene dužnosti, tako da bi posao trebalo da vam zauzme većinu radnog vremena. Ako se upustite u ogovaranje ili se u potpunosti usredsredite na to da kolege razgovaraju o vama, ne samo da ste ometeni od postizanja svojih profesionalnih ciljeva, već rizikujete i da steknete sumnjivu reputaciju. Kada je u pitanju vaš posao, izbor da vas ne ometaju tračevi i neprofesionalno ponašanje samo će povećati vaše šanse za uspeh.

Ne uzimajte sve k srcu. Većina kancelarijskih tračeva je samo prazna priča. Prepuni su nagoveštaja, glasina i lažnih informacija. Uzmite ih sa rezervom umesto da reagujete svesrdno.

Naoružajte se činjenicama . Uvek treba da tražite srž istine pre nego što počnete da rešavate problem - trebalo bi da budete u stanju da odgovorite činjenicama, a ne emocijama. Potražite činjenične odgovore tako što ćete pitati ljude koji imaju najpotpunije i najsavremenije informacije."

(Sensa)

BONUS VIDEO:

TikTok Intervju za posao