Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZNAKOVI KOJI OTKRIVAJU EMOCIONALNU GLAD: Da li hranite svoje telo ili emocije?

Kako da prepoznamo i sprečimo emocionalnu glad, otkriva nam Mr sci.ph Ivana Gojković, Health Coach!

  Izvor: Foto: Shutterstock

emocionalna-glad-simptomi-ishrana-depresija-tuga-prejedanje
Izvor: Foto: Shutterstock

•Morate jesti “momentalno”;

•Međutim iako ste imali neodoljivu potrebu za konkretnom hranom, kada je zadovoljite nemate osećaj užitka;

•Nemate osećaj kada je dosta, već jedete do momenta “prejedanja”

•Često se nakon obroka javlja osećaj krivice

Fizička glad

•Javlja se postepeno;

•Osećaj da glad dolazi iz stomaka (osećate prazninu u crevima);

•Osećaj gladi se može zadovoljiti bilo kojom hranom, nije neophodno da to bude isključivo konkretna hrana;

•Jedete do momenta sitosti;

•Ne javlja se osećaj krivice nakon obroka.

Odnos koji imamo prema hrani je jedan od najboljih pokazatelja kakav je naš odnos prema uživanju u životu.

Kvalitet namirnica koje biramo za pripremu vlastitih obroka je često pokazatelj toga koliko smatramo da vredimo, da li vredimo dovoljno da znamo da naše telo zaslužuje najbolju i najkvalitetnijuhranu. Ili nam je potpuno svejedno šta nudimo telu.

Važno je znati da kvalitet nije usko vezan za finansijsku vrednost hrane.
Najkvalitetnija hrana je hrana koja dolazi iz prirode. Voće i povrće je svima dostupno.

Birajte hranu pametno. Ne komplikujte pripremu vaših obroka, uvek se sjetite da je manje više. Ne treba vam previše sastojaka za pripremu smutija, dovoljno je da vaš smuti ima max tri sastojka. Dozvolite svakoj komponenti da ispolji svoje maksimalno dejstvo na telo.

Najkvalitetniji obroci su najjednostavniji obroci.

Ne kupujte hranu praznog stomaka, istraživanja pokazuju da smo tada itekako skloni preterivanju i impulsivnoj kupovini.

Pripremajte hranu za sebe i svoju porodicu u kućnim uslovima.

Setite se kako smo uživali kao deca dok smo svi bili na okupu za porodičnom trpezom. Priprema hrane u kućnim uslovima ima dubok značaj- držati porodicu na okupu.

Osim toga znaćete kakav je kvalitet svake iskorišćene namirnice i sa koliko ljubavi ste pripremali vašu hranu. Savetujem da izbjegavate pripremu obroka u stanjima tuge, depresije, ljutnje…tada je odličana opcija da okrenete broj omiljenog restorana i poručite obrok za vas i vaše ukućane.

Naučimo se da zdrav odnos prema hrani znači i zdrav odnos prema sebi.

Što više vodimo računa o tome šta jedemo, pod kojim okolnostima, sa koliko svesnosti utoliko smo bliži sebi. Svojim esencijalnim potrebama i iskonskom užitku u životu.

Autor teksta: Mr sci.ph Ivana Gojković, Health Coach

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj