U našem svetu dualnosti svaka sila, predmet ili ideja je nepotpuna i besmislena bez odnosa prema vlastitoj suprotnosti (dobro nema značenje ako ne postoji zlo, lepota je nevidljiva bez ružnoće, senka ne može da postojati bez svetla)...

Ravnoteža na svim životnim područjima od pamtiveka je bila izuzetno važna u svim delovima sveta. Tako je i u kineskoj filozofiji i medicini nalazimo u konceptu jina i janga, u indijskoj u obliku Tha, Mesec, i Ha, Sunce (odakle potiče i naziv "hatha joga"). Pre pet hiljada godina kineski Žuti Car je do najsitnijih detalja objasnio ovaj koncept u svojim beleškama, koje su se temeljile na promatranju prirodnih pojava i primeni njihovih zakona na anatomiju i fiziologiju ljudskog tela.
Zaključci su bili da smo umanjena verzija svemira, te da u skladu s tim, koje god energije i sile prožimaju svemir - jednako prožimaju i nas. Jin i jang predstavljaju dva lica postojanja poput dve strane novčića, poput noći i dana - niti jin može postojati bez janga niti jang može postojati bez jina. Oni se međusobno dopunjuju, i s obzirom na to da čitavo postojanje nikada nije statično, šta je jin a šta jang - uvek se menja.
Ako razmotrimo sam simbol, uočićemo da spoljašnji krug predstavlja "sve" (a krug predstavlja Vrhovni Izvor koji je pola jin, a pola jang). Beli / svetli (jang) i crni / tamni (jin) oblici u krugu predstavljaju međudelovanje te dve energije, što uzrokuje pojave oko nas i u nama. One nisu potpuno crne ili bele, kao što ni stvari u životu nikad nisu takve, zavise jedna od druge, i dopunjuju se. Ako u nama dođe do njihove međusobne neravnoteže ili neravnoteže u njihovom delovanju, mogu se, na primer, javiti zdravstveni problemi.
Uprkos svojoj polarnosti, svaki princip u sebi sadrži tačku drugog. Granica među njima u obliku slova "S" pokazuje kako njihove granice nisu fiksne. Zbog stalnog slabljenja ili jačanja polarnih energija može doći do kritičnog viška jednog ili drugog, koji se spontano može preobraziti u svoju suprotnost, kao što se, na primer, događa kada voda (jin) upije toliko topline (jang) da se promeni u paru (jang) te uzdigne na gore (smer janga). Prema ovom načelu sve u svemiru ima svojstva jina i janga - od planetarnih kretanja do najfinijih ćelijskih funkcija.