Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

10 namirnica koje treba da jede svaka žena u 50. godinama: čuvaju zdravlje srca, kostiju i mozga

Hrana koju treba pojačano da jede svaka žena posle 50. rođendana!

  Izvor: Foto: Shutterstock

10-namirnica-koje-treba-da-jede-svaka-zena-u-50-godinama-cuvaju-zdravlje-srca-kostiju-i-mozga4
Izvor: Foto: Shutterstock

5. Kelj

Ovo poveće je odličan izvor kalcijuma, a kako starite, potebe za kalcijumom se povećavaju. Jedna šolja kuvanog kelja obezbešuje oko 30 odsto dnevne potrebe za kalcijumom, zajedno sa nizom drugih važnih hranljivih materija kao što su vitamin K, vitamin A, vitamin C, kalijum i vlakna.

6. Mahunarke

Osobe koje imaju preko 50. godina imaju veći rizik od visokog holesterola, viscelarnih masnoća i dijabvetesa tipa 2. Konzumiranje ishrane bogate vlaknima, biljnog porekla, koja uključuje grašak i pasulj može pomoći u smanjenju incidencije ovih bolesti, istovremeno pružajući telu mnogo važnih hranljivih materija kao što su kalcijum, gvožđe i kalijum.

7. Kinoa

Konzumiranje kinoe je još jedan sjajan način da povećate unos proteina. Kinoa je kompletan protein koji nudi svih devet esencijalnih aminokiselina. Možete je koristiti koa dodatak salatama, kuvanim jelima, testeninama ili rižotu.

8. Paradajz

Paradajz je odlična antiage namirnica. Boagt je likopenom, antioksidansom koji štiti kožu od oštećenja prilikom izlaganja Suncu i smanjuje postupak nastanka bora. Vaše telo najbolje apsorbuje likopen iz kuvanog paradajza, zato pokušajte kombinovati paradajz sos sa testeninom ili nekim kuvanim jelima.

Povezane vesti

9. Gljive

Tokom menopauze ključno je povećati unos hrane koja je bogata kalcijumom i vitamionom D u cilju očuvanja gustine i zdravlja kostiju. Gljive su jedna od retkih namirnica koje sadrže vitamin D, a istraživanja sugerišu da upotreba gljiva kao zamena za govedine može pomoći da smanjimo unos kalorija tokom dijete.

10. Suve šljive

Istraživanja pokazuju da konzumiranje pet do šest šljiva svakog dana može pomoći u sprečavanju gubitka koštane mase kaže dijetetičarka Erin Palinski-Vade. Budući da kosti ubrzano gube na gustini posle 50. godine, dodavanje u jelovnik hrane poput šljiva može biti ključno za održanje zdravlja i pokretljivosti. Takođe, suve šljive su odličan način da podstaknete probavu.

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj