Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KOJA HRANA MOŽE DOVESTI DO PREVREMENE MENOPAUZE: Ove namirnice ubrzavaju klimaks kod žena

Naučno dokazano - ova hrana može uzrokovati raniju menopauzu!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Naučna istraživanja pokazuju da određene namirnice, ukoliko ih često konzumiramo, mogu ubrzati proces menopauze, dok neka hrana može odložiti klimaks kod žena čak za 1,5 godinu.

Grupa istraživača sa Univerziteta u Lidsu (Ujedinjeno Kraljevstvo) došla je do zaključka da načn ishrane kod žena može značajno uticati na vreme kada će doći do menopauze.

U ovom ispitivanju učestvovalo je 914 žena, a naučnici su ispitivali njihovu svakodnevnu ishranu kao i godine u kojima su ušle u menopauzu.

Pročitajte još:

30 SKRIVENIH SIMPTOMA MENOPAUZE I 10 SAVETA KAKO DA SAČUVATE ZDRAVLJE: Evo šta svaka žena u zrelim godinama treba da zna

KAKO SAM U 50. GODINI USPELA DA UBRZAM METABOLIZAM: Ovo je najlakši i najbrži način da smršate

Žene koje su u svom jelovniku imale hranu sa visokims adržajem ugljenih hidrata ušle su u menopauzu pre 51. godine. Sa druge strane, žene koje su učesto konzumirale mahunarke (grašak, pasulj, sočivo, leblebije) ušle su u menopauzu u 53. godini. Takođe, menopauza je odložena i kod žena koje praktikuju mediteranski tip ishrane.

Autori ove studije zaključili su da mehnarke, riba, sveže voće i povrće (hrana koja je najviše zastupljena u mediteranskoj ishrani) sadrže visok nivo antioksidanata koji pozitivno utiču na aktivnost jajnika, a samim tim i na normalizaciju menstraulnogciklusa. Nezasićene omega-3 masne kiseline koje su najviše prisutne u masnoj ribi (na primer losos) sposobne su da vežu slobodne radikale i usporavaju oksidacione procese u telu, a samim tim i proces starenja.

Povezane vesti

Suprotno tome, rafinisani ugljeni hidratu povećavaju rezistenciju na insulin, što dovodi do povećanja nivoa estrogena i negativno utiče na lučenje polnih hormona, samim tim broj jajnih ćelija opada i dolazi do izostanka menstrualnog ciklusa.

Rafinisani ugljeni hidrati najčešće se nalaze u prerađenoj, veštački zaslađenoj i brzoj hrani:

  • Zaslađeni napici – gazirani sokovi, energetski napici
  • Beli hleb – ima manjak esencijalnih nutrijenata
  • Testo, keks, kolači – bogat izvor rafinisanog šećera i brašna
  • Sladoled – većina je bogata šećerom
  • Bombone i slatkiši
  • Prženi krompir i čips

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj