Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Čudesna moć sugestija za opuštanje i unutrašnji mir: šta je autogeni trening i kako deluje na dušu i telo

Kod sugestija nam je cilj fizički doživeti ono što sebo sugerišemo i tome svedočiti, bez obzira na to je li to mir, opuštenost, svežina ili samouverenost! Ovo je tajna čudesnog autogenog treninga!

  Izvor: Foto: Profimedia
cudesna-moc-sugestija-za-opustanje-i-unutrasnji-mir-sta-je-autogeni-trening-i-kako-deluje-na-dusu-i-telo1
Izvor: Foto: Unsplash/ Lina Trochez

Telesna senzacija koja utiče na um

Mogu osećati sasvim suprotno, ali s vremenom oni zaista doživljavaju telesnu senzaciju koju su prizivali i to im daje osećaj duboke opuštenosti kakva se događa u hipnozi", kaže dr. Kaiser, naglašavajući kako je potrebno da polaznici budu disciplinirani i vežbaju i nakon završenog kursa. Naime, osnova autogenog treninga uči se vrlo kratko - dovoljno je već osam seansi, svaka u trajanju od sat ipo.

Ali, nakon naučenog polaznik mora sam vežbati najmanje triput dnevno tokom tri meseca kako bi mu sugestija koju je usvojio postala „druga priroda". Tokom obuke, objašnjava dr. Kaiser, polaznici će naučiti i one sugestije koje se direktno tiču problematičnih područja njihovog života.
"Jedna od osnovnih sugestija koje svi uče jeste rečenica: Osećam se mirno i opušteno. Svima je, bez izuzetka, potrebno da se mogu dovesti u takvo stanje.

Na sve je ovo moguće djelovati autogenim treningom jer se sugestija ne odražava samo na psihu nego se prenosi i na telo", objašnjava dr. Kaiser i dodaje kako je i sama svedočila umanjenju ili nestajanju zdravstvenih tegoba, poput aritmije ili inkontinencije, zahvaljujući ovom treningu. Ali, da bi se to postiglo, potrebno je dobro istražiti svaki osobni problem i otkriti koje uverenje ili emocija iza njih stoje.

Tu je učitelj autogenog treninga od velike pomoći i zajedno s polaznikom kreira sugestiju koja će najbolje delovati na njegov problem. Sugestija uvek mora biti formulisana pozitivno, bez upotrebe negacija jer naše nesvesno ne poznaje negacije. Ako sugerišemo: Ne boli me glava - naše nesvesno to usvaja kao: Boli me glava - pa time ništa ne postižemo. Sugestija uvek mora nešzo što motiviše.

Proverite da li ste previše osetljiva osoba: evo kako da hipersenzibilne osobe žive srećno

"Obuka se odvija u grupi i zato što svi polaznici mogu puno naučiti iz tuđih iskustava. Iako su njihove priče lične, ljudsko iskustvo je zajedničko i u tuđim problemima i izazovima uvijek ima nešto što i drugima može biti korisno", ističe dr. Kaiser.
Iako se ova metoda može učiti u bilo kojem trenutku u životu, najbolje ju je učiti unapred, dakle pre nego li se neki stresni problem pojavi.

Cilj je, naime, ovu metodu toliko izvežbati da samo prizivanjem jedne sugestije u trenutku uđemo u opušteno stanje u kakvoj se god situaciji našli u životu. Ako rad započinjemo kad problem već postoji, nećemo ga moći ovom metodom još dugo rešiti, dakle dok ne usvojimo sugestije, a i proces može biti mukotrpniji jer je tokom napetosti i stresa sugestiju teže prihvatiti te je teže opustiti se.

"Kad je reč o sugestijama, važno je imati na umu da one nisu poput klasičnih afirmacija kod kojih pozitivnu misao šaljemo negde u svemir sa ciljem da privučemo slično iskustvo. Kod sugestija nam je cilj fizički doživeti ono što si sugerišemo i tome svedočiti, bez obzira na to je li to mir, opuštenost, svežina ili samouverenost.

Afirmacija je nešto što govorimo, a ne povezujemo s telesnim doživljajem. Koja god bila sugestija, čovek to mora moći fizički doživeti - poput snažnog glasa dok govori pred puno ljudi, do toga da mu srce kuca ujednačeno iako je patio od aritmije", objašnjava naša sugovornica.

Kako bismo olakšali opuštanje pri vežbanju autogenog treninga, pažnja se usmerava na unutrašnje senzacije, prvenstveno na disanje. Slično kao i u klasičnoj meditaciji, učitelji autogenog treninga sugerirat će da misli promatramo kako dolaze i odlaze poput oblaka na nebu, bez vezivanja uz njih. Umesto da pažnju obraćamo na misli, trebamo je usmeriti na osećaj topline i težine. Tako polako ulazimo u svojevrstan trans, tj. potpuno opušteno stanje, pre nego što dočaramo željeno iskustvo.

Ali, što ako još nismo doživeli ono što priželjkujemo pa to teško možemo prizvati - na primer, potpuni mir i opuštenost pred javni nastup - jer nikad nismo ni govorili pred grupom ljudi? Dr. Nada Kaiser ističe kako se ne mora prizivati konkretno iskustvo - dovoljno je na osnovi situacije prizvati kvalitetom sličan osećaj.

Važno je fizički osetiti tu senzaciju, a onda samo tome dodati sadržaj - dakle, da se nalazimo pred grupom ljudi. Da bismo prizvali opuštenost, moramo u svom životu tražiti neko iskustvo kad smo bili opušteni. Na primer, svi smo doživeli opušteno ležanje u kadi, znamo kakav je to telesni osjećaj. Sada taj telesni osećaj treba da prizivemo i samo ga povežemo sa sadržajem i novom situacijom poput javnog nastupa.

Kreativne mogućnosti ove metode gotovo su bezgranične, a nauka je već odavno podstiče jer je njena učinkovitost dokazana brojnim istraživanjima. S nje samo treba skinuti veo mističnosti kojim je ponekad obavijena i stalno isprobavati. „Moći se opustiti u jednom trenutku zahvaljujući usvojenoj sugestiji deluje poput dugotrajnog sna nakon kojeg se budimo potpuno sveži", zaključuje dr. Kaiser.

Izvor: Sensa.hr

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj