Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da sprečite nervozu zbog stvari na koje ne možete da utičete: ovim problemima recite zbogom

Na neke stvari ne možete da utičete, ali zbog njih ne smete ni da se nervirate! Ovo je tajna promene!

  Izvor: Foto: Shutterstock

kako-da-prestanete-da-se-nervirate-zbog-stvari-na-koje-ne-mozete-da-uticete-ovim-problemima-recite-zbogom2
Izvor: Foto: Unsplash/ Blake Cheek

Zašto treba što pre da se oslobodite osećaja nemoći

Da ne bismo "pucali iz nemoći", potrebni su nam bolji alati za nošenje sa svojom nemoći. Pre svega, važno je prepoznati i priznati nemoć. Kad je prihvaćena, nemoć postaje neka vrsta odustajanja, mirenja s onim što jeste.

Nakon što prihvatimo situaciju i priznamo nemoć, možemo početi da razmišljamo o onome što možemo učiniti, ali sa jednom bitnom razlikom: ne razmišljamo o onom što možemo napraviti da bismo postigli svoj cilj – naterali dete da nas odmah posluša, partnera da pokazuje više zanimanja i slično – nego o onom što možemo učiniti kako bismo počeli da se osećamo bolje.

Za sebe uvek možemo nešto učiniti. Zavisno od situacije, možemo uzeti pola sata mira za šetnju, odustati od odlaska na venčanje na kojem ne želimo biti, zamoliti supruga da se pobrine za dete koje vrišti... Možemo za mesec dana unapred organizovati vikend van grada sa prijateljicama jer i sama ideja o vremenu koje ćemo za sebe uzeti u budućnosti može biti lekovita.

Povezane vesti

Kad god osetimo da nešto ne možemo i da bismo zbog te nemoći mogli postati agresivni, uvek postoji nešto što možemo, ali to ne vidimo. Da bismo to videli, potrebno je pre svega prestati da težimo prema onome što ne možemo, jer to nužno vodi u loš osećaj – ako ne u agresiju, onda u nemoć koja nas, dugoročno gledano, može odvući prema depresiji jer nema mirenja sa onim što ne možemo.

Mirenje sa onim što ne možemo izuzetno je važno. Iako osećaj nemoći isprva može biti neprijatan, s prihvatanjem on donosi mir. Možemo ga shvatiti kao poduku o vlastitim granicama, o onome šta jeste i onom što nije u našim rukama. To je mirenje puno bolji osećaj od agresije koja predstavlja čisto rasipanje energije. Kad smo pomireni sa svojim granicama, ako nam je jasno šta možemo, a šta ne možemo, onda tu energiju, koja bi se rasula u agresiji, možemo upotrebiti za ono što nam može pomoći da se osećamo bolje.

Ta promena fokusa – od upiranja u ono što smo naumili iako to ne možemo prema usmeravanju na ono što možemo napraviti da bismo se osećali bolje – je ključna. Ono kako se osećamo važnije je od onog što u tom trenutku silom želimo postići. Kad se potrudimo doći k sebi da bismo se počeli osećati bolje, odmah razmišljamo jasnije i dolazimo do rešenja do kojih u situacijama nemoći i "pucanja" ne možemo doći.

Na ovaj način gradimo emotivnustabilnost koja je univerzalno dobra. Dobra je za nas jer pomažemo sebi da se osećamo bolje, dobra je za druge oko nas jer ne moraju biti izloženi agresiji, a dobra je i u širem smislu jer se nakon toga možemo lakše koncentrisati na posao, možemo biti više "u sebi", umesto "van sebe" dok razgovaramo sa prijateljima, igramo se sa decom, kad želimo mirno zaspati…

Izvor: Sensa.hr

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj