Jedan od primera kako možete da unapredite svoj poslovni, ali i porodični i emotivni život jeste određivanje tipa osobe sa kojom komunicirate. Ovo mapiranje uspešno smo implementirali u komunikaciju sa klijentima uživo, putem mejla i kreiranjem prezentacija. Iako sa potencijalnim klijentom niste proveli puno vremena, na osnovu makar i kratke usmene ili pisane komunikacije (mejl) i jezičkih konstrukcija koje su upotrebljene možete svoju prezentaciju prilagoditi tipu klijenta koji može biti:

Vizuelni tip: na sastanku može reći: čekaj da ti to nacrtam, vidi šta ja mislim, ne vidim jasnu strukturu toga, to je sjajna ideja. Ovom tipu najbolje možete predočiti svoj projekat putem slika, na primer, prezentaciju sa velikim i upečatljivim slikama.

Auditivni tip: bolje reaguju na zvuk nego na sliku pa bi u tom slučaju vizuelna prezentacija bila manje važna, tada se treba fokusirati na razgovor, dikciju, intonaciju. Auditivni tip će u svakodnevnom govoru koristiti izraze poput: čujem šta govoriš, ovo zvuči kao dobra ideja, sav sam se pretvorio u uvo, moram to ponovo čuti, ispričaj mi sve o tome, to mi zvuči poznato.

Kinestetički tip: vođen je osećanjima. Više će reagovati na osećaj nego na zvuk i boju, a ovo je vrlo rasprostranjen tip (u njega spada oko 45 odsto populacije). Fraze po kojima se može prepoznati su: izgladićemo probleme, ostaćemo u kontaktu, osećaš li pritisak, pocepaj to i počni ispočetka, zadrži hladnu glavu, šta si se uhvatio za to. Oni ne donose odluke na osnovu onoga što pročitaju ili čuju, nego na temelju onoga što osete.

Razgovor sa samim sobom ili unutrašnji glas: ovaj tip će reći: razmotrio sam činjenice, razumem koncept, posle dugog razmatranja shvatio sam da…, važno je znati, reci mi šta misliš, po mom mišljenju. Vrlo je važno dopustiti takvom klijentu (ili u svakodnevnoj komunikaciji detetu, partneru...) vreme da procesuiraju ono što su čuli, videli, da o tome razmisle i onda saopšte odluku.

Iz intervjua sa Tanjom Bogdanov, osnivačicom firme DMC Vekol

Izvor: Sensa