U komunikaciji govor tela često može da bude glasniji od vaših reči. Zato je važno da svoju neverbalnu komunikaciju uskladite sa porukama koje prenosite publici.

Zauzmite otvoren stav

Većina nas kada izađe na pozornicu ima potrebu da se sakrije i zato najčešće prekrstimo ruke. Takozvana frontalna barijera šalje poruku da osoba nije otvorena za komunikaciju ili da ima negativan stav prema nekoj temi. Za uspešan javni nastup važan je otvoren stav prema publici kako bi se podstakla komunikacija. Poželjno je da budemo sa obe noge na zemlji, čvrsto uzemljeni poput drveta čiji koren ide duboko u zemlju. Obratite pažnju na svoja kolena, ukoliko ih zaključate izgledaćete poput vojnika. Dakle stopala su blago razmaknuta, kolena otključana i fleksibilna, leđa uspravna, čime otvarate grudni koš, povećavate kapacitet pluća I time pružate mogućnost svom govornom aparatu da ostvari svoj pun potencijal. Kako biste se dodatno ispravili možete i da zamislite kako vas nevidljiva nit vuče ka gore kako biste popravili svoj stav.

Ruke i gestovi

Da li ste znali da između naših šaka i mozga postoji više nervnih veza nego između bilo kojih drugih delova tela?! To nije slučajno. Ovakva jaka veza i kompleksna mreža ligamenata šake omogućava nam veliki broj gestova koji prenose različite poruke. Iskoristite vaše šake kako biste pomogli publici da vizuelizuje ono o čemu govorite. Ukoliko govorite o brojevima, pokažite ih! Kada govorite o emocijama vaše ruke će prirodno doći u predeo srca.

Sigurno ste primetili da većina političara drži šake u položaju zvonika. Ovim gestom osoba saopštava da je sigurna u ono što govori i da drži pod kontrolom situaciju u kojoj se nalazi.

Preteći kažiprst je gest koji ostavlja izuzetno negativan utisak na sagovornika jer se interpretiran kao negativan, preteći gest I zato ga treba u potpunosti izbegavati.

Trudite se da prilikom prezentacije što manje dodirujete lice rukama. Dodirivanje lica u toku razgovoravećina osoba povezuje sa laganjem ili nesigurnošću. Ovde je reč o onome što prosečan sagovornik najčešće misli, a ne o stvarnom značenju gesta. Obratite pažnju ukoliko tokom svakodnevne komunikacije često nameštate frizuru, dodirujete bradu, oči i trudite se da to izbegnete kada ste pred publikom ili kamerama.

Kontakt očima

Kontakt očima je veoma važan. Neko nepisano pravilo među komunikatorima je jedan kontakt očimajedna misao, jer na taj način stvarate osećaj bliskosti sa publikom a ta bliskost vam omogućava da bolje plasirate svoju informaciju. Takođe, povećava kredibilitet govornika, pouzdanost informacija i interesovanje. Ukoliko imate manju publiku, možete s vremena na vreme maltene sa svakom osobom da uspostavite kontakt očima čime joj sugerišete da obraćate pažnju na nju i pridajete joj značaj. Samim tim što je u vašoj publici, svaka osoba je za vas važna i naravno budite ono što jeste! Ako ste introvertna osoba ne pokušavajte da glumite energiju koja vam nije svojstvena. Sve ono što ste vi – vaša je najveća prednost u javnom nastupu!

Izvor: Sensa/Jovana Milojčić, dip. komunikolog i medija trener