Prema iskustvu mnogih terapeuta specijalizovanih za probleme ljubavnihparova, jedna navika najčešće je uzročnik preljube.
Radi se o - izbegavanju konflikta. Mnogi od nas držaće u sebi sva svoje osećanja, a to postaje posebno štetno ako su u pitanju negativne emocije, sumnje ili problemi. Iako mislimo da guranjem tih negativnih osećanja pod tepih u želji da izbegnemo raspravu ili svađu radimo dobru stvar, u određenom trenutku partneru ćemo početi prebacivati probleme o kojima zapravo nikada nismo otvoreno raspravljali.
Umesto da se okrenu otvorenoj komunikaciji, partneri se najčešće okrenu drugoj osobi i tada dolazi do preljube.
Stručnjaci smatraju da se jedino iskrenim razgovorom može sprečiti preljuba, a pre tog razgovora sami sebi moramo postaviti sledeća pitanja:
1. Postoji li nešto što ne mogu lako podeliti sa partnerom?
2. Zašto se bojim podeliti to sa njim?
3. Šta mi je zapravo potrebno od njega, a ignorišem to?
4. Šta je ključna stvar za moje dobro, a ne dobijam to od njega?
Konflikt nije uvek loš i prirodno je da do njega dođe, zato ga se ne smemo plašiti niti ga izbegavati jer zahvaljujući njemu obe strane često dobiju priliku da saznaju koji faktori u vezi stvaraju problem. Ako ga izbegavamo, lako dolazi do zameranja i prezira.
Ugledni psiholog John Gottman, profesor na Univerzitetu Washington i osnovač instituta Gottman koji više od 40 godina proučava ljubavneodnose, upravo prezir smatra najvećim neprijateljem brakova i veza.
Taj negativan osećaj neodobravanja popraćen ljutnjom i odbacivanjem puno je gori od klasične frustriranosti jer prezir ukazuje na to da partner na vas ne gleda kao na nekog jednakog sebi, već smatra da vredite manje.
Izvor: Zadovoljna
3 ZNAKA HOROSKOPA PRATI LJUBAVNA SREĆA 23. NOVEMBRA: Tranzit Meseca i Merkura im donosi slobodu i nov pogled na partnera
AMAZON NOVI PARTNER TELEKOMA: Svetski, a naš!
5 ZNAKOVA DA U ŽIVOTU PRISTAJETE NA MANJE NEGO ŠTO ZASLUŽUJETE: Nezadovoljstvo će ugušiti vaše darove - izađite iz senke
9 KORAKA DA PREBOLITE RASKID: Prestanite da ga pratite na društvenim mrežama!
Domaća CGI kampanja koja je privukla veliku pažnju