Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZAŠTO IMATE POTREBU DA DODATNO JEDETE NOĆU: Dr Vesna Danilovac otkriva laku vežbu koja smanjuje emocionalnu glad!

Autor Teodora Andrić

Lekar i NLP psihoterapeut dr Vesna Danilovac objasnila je kako možemo sa regulišemo emocionalno prejedanje i otkrila koji okidači uzrokuju potrebu za uzimanjem hrane tokom noći!

 Kako da prestanem da jedem noću. Izvor: Shutterstock/Youtube/Printscreen/RTS Ordinacija - Zvanični kanal

Otvaranje frižidera usred noći, konzumiranje hrane i prejedanje u kasnim večernjim satima, može biti usko povezano sa našim emocijama. Termin emocionalno prejedanje podrazumeva unos hrane čak i kada uopšte nismo gladni, konzumiranje veće kočličine hrane nego što nam je potrebno, a uzroka najčešće nismo svesni, jer jedemo kako bismo "zatrpali" emocije koje nam ne prijaju. Potiskujemo emocije hranom i takom konzumiranja ih ne osećamo, što se može negativno odraziti po mentalno i fizičko zdravlje.

Na temu emocionalnog prejedanja i konzumiranje hrane tokom noći, govorila je lekar i NLP psihoterapeut, dr Vesna Danilovac za emisiju RTS Ordinacija. Šta zaravo mogu biti okidači za uzimanje velike količine hrane usred noći, čak i kada nismo doživeli stres. Doktorka je navela najčešće uzroke:

"Uzrok može biti nedostatak ljubavi. Često zbog nedostatka ljubavi, ljudi tokom noći posežu za hranom, što nemaju nekoga pored koga spavaju da ga zagrli. Druga mogućnost može biti nedostatak seksa. U našem organizmu postoje neki organi koji su povezani kao pandani, pa je tako pandam našim ustima vagina. I ukoliko nemamo redovne seksualne odnose, ta glad za seksom pojačava potrebu za hranom."

Doktorka je istakla da su noćnom prejedanju uzrokovanom nedostakom seksualnih odnosa sklonije žene nego muškarci. Takođe, objasnila je kako tuga utiče na potrebu za hranom: "Tuga je nešto što preplavi osobu i tog momenta kada dođemo u kontakt sa hranom, gubi se taj osećaj."

NLP psihoteraput Vesna Danilovac objasnila je i da postoji hrana za dušu, pa popunjava sve ono što u datom trenutku našoj duši nedostaje, odnosno "emocionalne rupe".

Dr Vesna Danilovac otkrila je i alate koji mogu da pomognu kada je reč o emocionalnom prejedanju: "Prvo treba da se zapitaju koja primarna hrana njima u životu nedostaje. Da li je to ljubav; kakvi su odnosi sa drugim ljudima; koliko radosti ima u njihovom životu... Da se zapitamo šta je to što ja želim sada da radim za moju dušu. I uvek je važno da, bez obzira koliko obaveza imamo tokom dana, minmum pola sata, a ja preporučujem sat vremena, radimo nešto za sebe i svoju dušu. Na primer, šetnja, viđanje sa prijateljima, fitičkom aktivnošću..."

"Može biti korisna jedna vežba, a to je da se podigne energija. To je da se tampako lagano po našoj grudnoj kosti jedno par minuta. To stimuliše stvaranje energije, podiže našu energiju i može na neki način uticati na intezitet gladi, odnosno smanjiti potrebu za hranom. Takođe, možemo ukrstiti naše ruke i naizmenično se tapkati po ramenima, tako balansiramo 5 minuta tapkanje na ovaj način, ili po nogama, ako je lakše. Stimulišemo naše hemisfere i na taj način se vraćajamo u balans i razgrađujemo negativne emocije koje su podstakle potrebu za hranom." - objašnjava NLP psihoteraput.

Takođe, Vesna Danilovac je istakla da svaka emocija traje 20 minuta, bez obzira da li je pozitivna ili negativna, a naše misli su te koje je zadržavaju. Pošto u nama postoji povezanost misli, emocija i fiziologije, najlakše možemo promeniti našu fiziologiju. Kako bimso to učinili, doktorka je predložila jednu zabavnu, laku i jednostavnu vežbu: "Onoga trenutka kada ispravimo naša leđa, podignemo glavu gore i izgovorimo "sir", tog momenta naše usne idu prema gore, luči se hormon sreće i odmah se osećamo bolje."

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj