Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO DA POSTANETE OTPORNI NA PROBLEME I ŽIVOTNE NEVOLJE: Ostanite čvrsto na zemlji i u trenucima najvećeg stresa

Kako da razvijete otpornost - postanite imuni na stres, probleme i nevolje!

 Kako da postanete otporni na stres i probleme. Izvor: Shutterstock

Kroz život se susrećemo sa raznim izazovima i preprekama, a mnoge od njih ostavljaju trag na nas, predstavlajju teret. Ulazimo i u neke bitke, iako nisu naše, dopuštamo da stres prodire na nas, nismo spremni na promene... U ovakvim slučajevima je važno raditi na otpornosti.

Otpornost je sposobnost da se optimalno pripremite i prilagodite nedaćama, povredama, riziku ili ekstremnom stresu. Iako određeni faktori neke ljude mogu učiniti otpornijim/nepokolebljivijim od drugih, otpornost nije osobina ličnosti koju ima samo nekolicina odabranih. Naprotiv, otpornost se odnosi na ponašanja, misli i akcije koje svako može naučiti i razviti.

Kako razviti otpornost u 5 koraka:

1. Izgradite značajne odnose

Dajte prioritet odnosima u kojima ste. Druženje sa empatičnim i pozitivnim ljudima koji vas razumeju i prihvataju, daće vam do znanja da niste sami suočeni sa poteškoćama. Usmerite svoju energiju ka poverljivim i prijateljskim ljudima koja vam uzvraćaju osećanja i možete na njih da se oslonite. Ovo će vam pomoći da razvijete i ojačate svoju otpornost.

2. Svesno održavajte svoje psihofizičko blagostanje

Briga o sebi je praksa usmerena na održavanje mentalnog zdravlja i izgradnju otpornosti. Primena pozitivnih stavova kao što su pravilna ishrana, dovoljno sna i redovno vežbanje može pomoći telu da se prilagodi stresu i smanji efekte negativnih emocija. Vežbajte svest o sadašnjemtrenutku i zahvalnost. Vođenje dnevnika, šetnja u prirodi i druge opuštajuće prakse takođe vam mogu pomoći da se povežete sa drugima i povećate sopstvenu otpornost.

3. Pronađite smisao u onome što radite i što doživljavate

Pomognite drugima - činjenjem dobrih dela imamo višu svrhu. Bilo da volontirate u lokalnom skloništu za beskućnike ili samo pomažete prijatelju u nevolji, ova vrsta prakse će vam dati osećaj svrhe, povećati vaše samopoštovanje i uspostaviti vezu sa drugima. Ostvarite svoje ciljeve. Postavite sebi realne ciljeve i redovno nešto radite, čak i ako vam se to nešto čini malim ili nevažnim. Svakog dana se zapitajte: "Šta mogu da uradim danas što će mi pomoći da krenem u pravcu kojim želim da idem?"

4. Podržavajuće misli

Način na koji mislite može da igra važnu ulogu u tome kako se osećate i koliko ste otporni na nevolje. Pokušajte da identifikujete oblasti iracionalnog razmišljanja, kao što je sklonost katastrofama, i promenite ih.

5. Zatražite pomoć kada vam je potrebna

Traženje pomoći kada vam je potrebna je ključ za izgradnju otpornosti. Terapeut, psiholog, sertifikovani trener ili mentor može vam pomoći da razvijete pravu strategiju za napredovanje.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj