Biti u stanju da se brinemo o sebi kada smo u blizini ljudi koji su anksiozni ili se nose sa teškim emocijama je veština koja se može vežbati i jačati u svim odnosima.
U nastavku su neke tehnike koje vam mogu pomoći da se efikasno i sa poštovanjem nosite sa bolnim emocijama drugih ljudi. Učenje i jačanje ovih veština pomoći će vam da ostanete mirni u svim odnosima u vašem životu, posebno onim najvažnijim.

Gledajte na emocije kao na simptome, a ne kao na problem koji treba rešiti
Kada je neko koga volite uznemiren, tužan ili frustriran, prirodno je da njegove emocije vidite kao problem. Osećamo potrebu da preduzmemo akciju, jer smatramo da njegova osećanja treba što pre promeniti. Zato često dajemo savete i pokušavamo da „rešimo“ tuđe probleme.
Međutim, savetovanje osobe koja se bori sa bolnim emocijama obično nije od pomoći. Šta ako se, umesto problema, emocije vide kao simptom koji govori osobi koja ih doživljava da postoji veći problem? Emocije imaju svrhu - umesto da pokušavamo da ih odmah promenimo, možemo da se zapitamo šta se dešava.
Biti radoznali u vezi sa osećanjima druge osobe takođe nam pomaže da budemo strpljiviji i empatičniji, što je potrebno većini ljudi koji doživljavaju jake, bolne emocije.

Pokušajte da se setite vremena kada ste se i vi osećali isto
Empatija znači staviti se u cipele druge osobe i zamišljati kako je biti u njihovoj koži. Pokušajte da se setite vremena kada ste se i sami borili sa sličnim teškim emocijama. Ovo je vredan način da razumete tuđe probleme jer je vaš način razmišljanja zasnovan na vašim iskustvima. Što više možete da se povežete sa svojim prošlim iskustvima, veća je verovatnoća da ćete moći da podržite osobu bez preterane reakcije i emocionalnosti.

Potvrdite svoja osećanja
Jedan od najtežih delova u prisustvu nekoga ko se nosi sa teškim emocijama su emocije koje oni imaju tendenciju da izazovu u vama.
Kada smo duboko uhvaćeni u začarani krug teških emocija, teško je imati dovoljno emocionalne slobode da upravljamo svojim raspoloženjem i raspoloženjem druge osobe.
Zbog toga često odgovaramo na raspoloženja drugih ljudi na način koji nije od koristi ni njima ni odnosu. Ako ste u prisustvu takve osobe, priznajte sebi da se osećate iritirano ili frustrirano i podsetite se da je to u redu i prirodno.

Vežbajte reflektivno slušanje
Ljudi koji se suočavaju sa emocionalnim problemima ne žele da im oduzmete bol; žele da se osećaju shvaćeno. Znajući ovo, poštedite se od pritiska da rešite problem druge osobe što će vam omogućiti da samo saslušate.
Možete vežbati tehniku koja se zove reflektivno slušanje. Reflektivno slušanje znači da kada vam neko nešto kaže, vi odgovarate izgovarjući ono što osoba rekla, bilo doslovno ili svojim rečima.
Vrednost ponavljanja onoga što je neko rekao je da im date do znanja da ste tu za njih i da ih razumete. Ali time mu dajete nešto mnogo vrednije od saveta – dajete mu autentičnu povezanost.

Izvor: Sensa.si

BONUS VIDEO: