Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Malo poznato stanje koje ugrožava mentalno i fizičko zdravlje: najčešće se javlja kod žena

Horlističke terapije usled fibromialgije - 3 alternativna načina da pobedite ovo stanje!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Fibromialgija je hronična bolest koja izaziva osećaj bola u celom telu. Istraživanja pokazuju da 5 do 10 miliona odraslih osoba u Velikoj Britaniji pati od ovog oboljenja, a 80 do 90 odsto pacijenata su ženskogpola, najčešće žene od 20 do 50 godine života.

Stručnjaci ne mogu da utvrde tačan uzrok oboljenja, ali moguće je da se postoji genetska predispozicija. Simptomifibromialgije su bolovi, psihički problemi ili psihološka trauma. Prvenstveno se javlja bol u mišićima, najčešće u predelu laktova, zadnjeg dela glave, ramena, grudi, kukova i kolena.

Bol je praćen i drugim simptomima poput umora, glavobolje, nesanice, čestih promena raspoloženja, otežane koncentracije, glavobolje, depresije i anskioznosti, a kod žena se javljaju i bolni menstrualni ciklusi i sindrom nervoznih creva.

Povezane vesti

Stručnjaci ističu da se simptomi mogu ublažiti relaksacijom i izbegavanjem stresa, ali postoje i razne druge metode koje pomažu da lakše funkcionišete sa ovim oboljenjem.

Otkrivamo kojih 5 stvari pomažu u prevenciji bolova i olakšavaju život sa fibromialgijom:

1. Ishrana

Ishrana je vrlo bitan faktor za ublažavanje bolova. Prvi savet je da jedete neprerađenu hranu koja sprečva upale. Naročito se preporučuje povrće (zeleno lisnato povrće, krastavac, šargarepa, krompir), voće (banane, bobičasto voče, grožđe, dinja, kivi i pomorandže) i riba (značaj omega 3 manih kiselina).

Osobe koje boluju od fibromialgije treba da izbegavaju rafinisan šećer, velike količine ugljenih hidrata, prerađenu hranu, gluten, alkohol i kofein.

Povezane vesti

2. Suplementi

Bolovi koje izaziva fibromialgija mogu se ublažiti uzimanjem određenih minerala i nutrijenata putem suplemenata ili hrane. Uglavnom se preporučuju Omega 3 masne kiseline, magnezijum, cink, antioskidanti kao što su vitamin A, C i E, kao i vitamin D i suplementi kurkume.

3. Esencijalna ulja

Pojedina ispitivanja dokazuju da esencijalna ulja pomažu u prevenciji i smanjenju bolova i podstiču opuštanje i oslobađanje od nagomilanog stresa. Posebno se preporučuje ulje lavande, eukaliptusa, ruzmarina i đumbira, dok ulje sa mirisom peperminta pomaže kod bolova u mišićima. Takođe, esencijalno ulje crvenog smilja ima protivupalno dejstvo i pomaže da smanjimo osećaj bola.

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj