Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVA ISHRANA PROGRAMIRA TELO DA UNIŠTI LOŠE ĆELIJE, TOKSINE I MASNE NASLAGE: Autofagija smanjuje rizik od mnogih bolesti

Jednostavan plan ishrane za mršavljenje i zaštitu od bolesti!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Prema stručnoj medicinskoj definiciji i potvrđenim studijama, autofagija je mehanizam koji telo „aktivira“ u stadijumu gladovanja, kada troši svoje sopstvene rezerve za stvaranje energije.

Dakle, ovakav proces se odvija na ćelijskom nivou, te je veoma važno razumeti same mehanizme, kojima se zapravo energija i proizvodi i koristi.

Pročitajte još:

Za mršavljenje je neophodna prava MOTIVACIJA: evo šta je pokrenulo pevačicu Adel da oslabi 45 kg

25 malih zlatnih pravila za uspešno mršavljenje: evo šta treba da uradite ujutru, a šta pred spavanje

Nije hrana, nisu vežbe: ovo je ključna stvar za uspešno mršavljenje

Kada organizam nema dovoljan unos osnovnih materija za stvaranje energije, ćelija koristi ono što već poseduje, i tako vrši autofagiju.

U isti mah, koristeći uglavnom belančevine kao izvor energije, ćelije izbacuju i štetne materije i toksine iz organizma, tako da je korist zapravo višestruka.

Kako su proteini generalno gradivne materije, i koriste se kao izvor energije samo kada su u višku, ili kada nema drugih izvora, onda ćelija „obnavlja samu sebe“.

Ono što i jeste najvažnije je to da je autofagija naučno dokazan mehanizam, i da se koristi u današnje vreme kao metod dijete i prečišćavanja organizma.

Naime, osnova ishrane kod autofagije jeste u tome da se sprovodi takozvani režim ishrane 16/8, a to znači da se osam sati dnevno svaki obrok jede u normalnoj količini.

Preostalih 16 sati, koji naravno uključuje i vreme spavanja, ne jede se ništa, odnosno to je period „posta“.

Upravo su na tom principu i rađene brojne studije, koje objašnjavaju na ćelijskom nivou kako ceo ovaj proces zapravo regeneriše same „podćelije i organele“ u organizmu.

Dakle, same ćelije se obnavljaju, koriste proteine za svoje gradivne potrebe i stvaranje energije u vidu ATP-a, a opet u isti mah odstranjuju toksine i sve ono što im nije potrebno.

Smatra se takođe da pomenuti režim, koji je naučno potkovan svim činjenicama i informacijama, zbog svega navedenoog deluje i preventivno.

Primer jelovnika – kako se sprovodi , način ishrane

Iako postoje osobe koje autofagiju sprovode i 24h, osnovna metoda jeste kako je i navedeno da se post primenjuje ukupno 16 sati dnevno, odnosno da se tada ne jede ništa.

Dokazano je da je vreme potrebno da se samoaktivira autofagija, zapravo 12 sati, ali da je idealno da se jede u toku 8 sati, a da se gladuje ukupno 16 sati dnevno.

Principi ove metode takođe imaju i određena „pravila“, te je važno da se pravilno rasporede i obroci u toku dana, odnosno da se nikada ne večera posle 20h uveče.

Sa druge strane, važno je da se doručak kao glavni obrok, unosi ujutru posle 8h, te da obuhvata sve potrebne materije u smislu i makro i mikro nutritijenata.

Na ovakav način, organizam sam sebe „rešava“ nepotrebnih materija, viškova, toksina, i sam se obnavlja odnosno održava svoje zdravlje.

Sama autofagija nema nikakvih spornih tačaka, niti mesta za osude stručnjaka ili laika, jer je naučno dokazano da nema štetne efekte po organizam.

Smatra se da se jači efekat autofagije, i bolji rezultati, mogu postići ako se večera u 18h, a doručkuje u 10 h sledećeg dana, što je vreme „gladovanja“ od 16h.

Veoma je važna napomena da se autofagija ne sme primenjivati kod osoba koje imaju tip 1 diabetes melitusa (ili diabetes koji je insulin zavisni), ni kod dece pre završenog puberteta.

Naime, princip jeste da se kod osoba sa šećernom bolesti, primenom autofagije može dovesti organizam u stanje acidoze, što je veoma opasno.

Sa druge strane, deca u vreme najintenzivnijeg rasta i razvoja, ne treba da remete ishranu koja je bazirana na principima unosa neophodnih materija, i njima se autofagija ne savetuje.

Dakle, autofagija ne može izazvati bolest, ona sama po sebi nije bolest, već samo jedan od principa ishrane koji ima efekat u poboljšanju opšteg zdravlja.

Nastavak teksta pročitajte na sledećoj strani!

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj